کد خبر : 192815
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
-

پسر شارون به شکست رژیم صهیونیستی در دور اخیر حملات به غزه اذعان کرد

پسر شارون به شکست رژیم صهیونیستی در دور اخیر حملات به غزه اذعان کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، همچنان دور اخیر درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر دستورکارهای سیاسی و رسانه‌ای در تل‌آویو متمرکز بود. سؤال سرنوشت‌سازی که برای رهبران و مردم اسرائیل وجود دارد این است که آیا دور اخیر درگیری‌ها در بازپس‌گیری قدرت ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، همچنان دور اخیر درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر دستورکارهای سیاسی و رسانه‌ای در تل‌آویو متمرکز بود. سؤال سرنوشت‌سازی که برای رهبران و مردم اسرائیل وجود دارد این است که آیا دور اخیر درگیری‌ها در بازپس‌گیری قدرت ارتش رژیم صهیونیستی نقش دارد؛ قدرتی که اسرائیلی‌ها رسما اذعان کرده‌اند کاملا از بین رفته است.

در این راستا عیران لیرمان، مسؤول ارشد سابق شعبه سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت هر بحثی که درباره دور اخیر درگیری‌ها می‌شود باید ابتدا این معضل را حل کند که آیا ترور بهاء ابوالعطا که بهای سنگین اقتصادی که تعطیلی مناطق وسیعی از اسرائیل را در پی داشت فایده‌ای داشت؟ در جواب این سؤال پژوهشگر اسرائیلی که پست رئیس مرکز استراتژی و امنیت قدس را در اختیار دارد گفت: بازدارندگی یک وضعیت روانی مبهم و بی‌ثبات است نه یک هدف مادی که به صراحت گفت وجود دارد یا نه.

در این راستا گلعاد شارون، پسر آریل شارون، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای با عنوان “در غزه شکست خوردیم” برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: چگونه دولت اجازه می‌دهد اسرائیل در وضعیت فلج کامل قرار گیرد. آنچه در این دور کاملا مورد توجه قرار گرفت این بود که فلسطینی‌ها در غزه موفق شدند که عادت کنیم همواره شهرک‌های غلاف غزه شاهد حملات پی در پی باشند و نصف اسرائیل تعطیل شود و همه این به خاطر نبود قدرت بازدارندگی و شکستی است که شاهد آن هستیم.

روت یارون، سخنگوی سابق نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: ابوالعطا را ترور کردیم و عملیات ما موفقیت‌آمیز بود اما فورا بعد از پایان عملیات اسرائیل شروع به دادن پیام‌های دلسوزانه برای جهاد اسلامی کرد که ما دیگر به سیاست ترورها بازنخواهیم گشت و قصد افزایش تنش را نداریم. این پیام‌ها و همچنین متوسل شدن به مصر برای آتش‌بس با جهاد اسلامی موجب از بین رفتن هدف عملیات شد، درنتیجه ترور در بازپس‌گیری نیروی بازدارندگی اسرائیل نقشی نداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 8 =