کد خبر : 192811
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
-

عبور مناقشه‌برانگیز ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان

عبور مناقشه‌برانگیز ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک بیانیه وزارت دفاع تایوان که امروز (یکشنبه) انتشار یافت، این ناو هواپیمابر چینی مشهور به ناو Type 002 از محل دریای چین شرقی به همراه یک گروه رزمی وارد تنگه تایوان شده و از آن عبور کرد. در ادامه این بیانیه تصریح شد،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک بیانیه وزارت دفاع تایوان که امروز (یکشنبه) انتشار یافت، این ناو هواپیمابر چینی مشهور به ناو Type 002 از محل دریای چین شرقی به همراه یک گروه رزمی وارد تنگه تایوان شده و از آن عبور کرد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد، ارتش تایوان در پاسخ به این اقدام کشتی‌ها و جنگنده‌هایی را اعزام و وضعیت را رصد کرده اما جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نشده است.

جوزف وو، وزیر امور خارجه دولت تایپه گفت، تایوان مرعوب چین نمی‌شود.

وزارت دفاع تایوان ساعاتی بعد از آن که تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در جریان کمپین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، نامزد معاونتش را معرفی کرد خبر مربوط به عبور این ناو هواپیمابر چینی را اعلام کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع تایوان، این ناوگروه چینی در جهت جنوب با حضور کشتی‌های آمریکایی و ژاپنی در پشت سر آن از تنگه تایوان عبور کرده است.

در این بیانیه مشخص نشد که این اتفاق در چه تاریخی رخ داده است.

در این بیانیه آمده است، کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی تایوان برای رصد این گروه و “به منظور تضمین امنیت ملی و حراست از صلح و ثبات منطقه‌ای” اعزام شدند.

وزارت دفاع چین به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این بیانیه پاسخ نداد.

این ناو هواپیمابر چینی سال گذشته میلادی فعالیتش را شروع کرد اما کارشناسان نظامی چین به رسانه‌های این کشور گفته‌اند، انتظار نمی‌رود این ناو تا سال ۲۰۲۰ وارد چرخه خدمت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =