کد خبر : 192572
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

پیشرفت روستاها در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

پیشرفت روستاها در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا رشیدی در نخستین همایش نویسندگان روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر با بیان اینکه توسعه فرهنگی در روستاها  لازمه رسیدن به اهداف والای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است اظهار کرد: پژوهشگران و نویسندگان روستایی در این امر نقش بسزایی ایفا می کنند و جشنواره های روستایی و عشایری دوستدار کتاب

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا رشیدی در نخستین همایش نویسندگان روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامسر با بیان اینکه توسعه فرهنگی در روستاها  لازمه رسیدن به اهداف والای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است اظهار کرد: پژوهشگران و نویسندگان روستایی در این امر نقش بسزایی ایفا می کنند و جشنواره های روستایی و عشایری دوستدار کتاب برنامه ای است که هر ساله با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه ای از دستگاه های دولتی و غیر دولتی به اجرا در می آید.

وی تصریح کرد: روستاها مجموعه فعالیت ها، طرح ها و برنامه های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت های کتابخوانی و ترویج فرهنگ عمومی کتاب در روستاها را معرفی می کنند.

رشیدی گفت: با توجه به این که اهمیت دادن به فرهنگ کتاب و پژوهشگر و نویسندگی در روستاها می تواند مشارکت مردمی را نیز به همراه داشته باشد، بر فرهنگ کتاب خوانی در روستاها نیز می افزاید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر خاطر نشان کرد: دهیاران ، شوراها اسلامی روستاها ، کانون های مساجد ، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل های مردمی نقش بسیار مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب و تشویق نویسندگان روستایی دوستدار کتاب دارند.

وی افزود: نخستین همایش نویسندگان روستاهای بخش مرکزی رامسر با شناسایی ۱۴ فرهیخته نویسنده و پژوهشگر و ۴۴ عنوان کتاب با موضوعات ادبی، علمی و پژوهشی، آموزشی و … توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و تلاش مجدانه فرمانداری، بخشداری مرکزی و شورای اسلامی بخش مرکزی و اداره کتابخانه های عمومی برگزار شد که امید است همایش های آتی باشکوه تر برنامه ریزی و انجام شود.

رشیدی تصریح کرد: با ارسال فراخوان و اطلاع رسانی به نهادها، انجمن های مردم نهاد و دستگاه های فرهنگی شهرستان نسبت به شناسایی و شناخت این نویسندگان در بخش مرکزی اقدام شد.

وی افزود: به زودی در بخش دالخانی شهرستان رامسر نیز با همکاری و مساعدت بخشدار دالخانی، چنین برنامه های فرهنگی و همایش هایی با محوریت نویسندگان و پژوهشگران را برگزار خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر گفت: از نویسندگان، پژوهشگران و مولفین کتاب شهرستان رامسر برای ارائه آثار تالیفی شان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ایجاد موزه نشر شهرستان دعوت به همکاری می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =