کد خبر : 192689
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
-

مراسم اختتامیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد

مراسم اختتامیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد

به گزارش قائم آنلاین، اختتامیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ نفر از اندیشمندان جهان اسلامی از بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن همایش‌های زرین هتل آزادی برگزار شد. در ابتدای این نشست آیت‌الله اراکی – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در این کنفرانس برنامه‌های مختلفی در راستای

به گزارش قائم آنلاین، اختتامیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور ۳۵۰ نفر از اندیشمندان جهان اسلامی از بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن همایش‌های زرین هتل آزادی برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیت‌الله اراکی – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در این کنفرانس برنامه‌های مختلفی در راستای تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این اجتماع بزرگ با داشتن برنامه‌های متنوع و گسترده و حضور بیش از ۳۵۰ میهمان خارجی و ۶۰۰ میهمان داخلی از مباحث بسیار مهمی در راستای رسیدن به وحدت بهره برد. مباحث گسترده‌ای که هر کدام از آنها می‌توانند در راستای رسیدن به وحدت اسلامی مثمرثمر واقع شود. امیدواریم نتایج این کنفرانس را در جهان اسلام بیشتر از گذشته مشاهده کنیم.

در ادامه این مراسم سیدابراهیم رئیسی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه این نشست در پرتو نورانیت حضرت محمد (ص) و با وجود مقدس امام صادق (ع) با موفقیت برگزار شد، گفت: امیدواریم این مباحث مطرح شده منشأ برکات بسیاری برای جهان اسلام و وحدت و یکپارچگی و انسجام میان مسلمانان باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: امروز جلوه‌هایی در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم که نشان از تحقق اهداف دین مبین اسلام دارد. اگر دیروز امام راحل مطرح کردند که فلسطین باید موضوع نخست جهان اسلام باشد امروز اندیشمندان جهان اسلام این موضوع را به عنوان موضوع نخست خود انتخاب کردند. خوشبختانه روز به روز جوانان و روشنفکران بیشتری در عرصه وحدت و مقاومت رشد می‌کنند و شاهد اندیشه‌های نو و تبلور بیشتری در این عرصه هستیم. اکنون اندیشمندان اسلامی باید با نگاهی نو به سمت آینده‌ای روشن که برای مجاهدان و متقین است، حرکت کنند.

از تابلو فرش مقاومت در کنفرانس وحدت اسلامی رونمایی شد

در ادامه این مراسم با حضور ه سیدابراهیم رئیسی و  سیدمحسن اراکی از تابلو فرش مقاومت که برگرفته از آیاتی از قرآن کریم و تصاویری از چهره‌های شناخته شده جبهه مقاومت بود، رونمایی شد. این تابلو فرش مزین به آیه ۲۵۰ سوره بقره است. همچنین در این تابلو فرش چهره‌های جبهه مقاومت از امام خمینی (ره) تا عماد مغنیه به نمایش گذاشته شده است که این ترتیب چهره‌ها نیز نشان می‌دهد فرهنگ مقاومت از امام شروع شده و نسل به نسل به جوانان امروز منتقل شده است.

رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی اتفاقات فلسطین است

در ادامه طاهر نواز – از علمای فلسطین – با بیان اینکه قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است، عنوان کرد: بنده از سوی مردم مقاومت فلسطین به رهبر معظم انقلاب به خاطر رهنمودهای ایشان برای مبارزین فلسطین درود می‌فرستیم. امام خمینی (ره) سفارت رژیم صهیونیستی را بعد از انقلاب تعطیل و در مقابل سفارت فلسطین را برپا کردند. مقام معظم رهبری نیز عنوان کردند که در آینده‌ای نه چندان دور همه مسلمانان در بیت‌المقدس نماز می‌خوانند. این نشان از آن دارد که قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است. شهر بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان است. آمریکا کمک‌های سازمان ملل به فلسطینی‌ها را متوقف کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا ادعا کرده است که اسرائیلی‌ها وی را دوست دارند ولی همه می‌دانند ترامپ اخیرا با بحران شدیدی روبه‌رو است و احتمال عزل او وجود دارد. از طرفی متاسفانه شاهد ایجاد روابط عادی در برخی کشورهای عربی در مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم. کشور فلسطین نیازمند کمک از سایر کشورهای اسلامی از جمله ایران است. فلسطین بخشی از محور مقاومت است و انشاءالله این مقاومت به پیروزی می‌رسد.

وحدت از طریق طرح‌های عملیاتی و اجرایی محقق می‌شود

در ادامه علامه نظام – یکی از علمای سوریه گفت: اکنون برخی از کشورها از موضع فلسطین غافل شده‌اند و این موضوع به توافق‌ها و کاغذها واگذار کرده‌اند و مجاهدین در داخل فلسطین مورد ظلم قرار می‌گیرند و ما باید یک امت واحد و بیدار شویم. با وجود اینکه امکان دارد حکومت‌ها مواضع مختلفی داشته باشند اما نباید از مسیر وحدت دور شویم. مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید با طرح‌های عملیاتی وارد شود تا بتواند تقریب مذاهب اسلامی را محقق کند. دشمن می‌داند که ملل مسلمان انسان‌های حساسی هستند به همین علت اختلاف‌ها را به بهانه‌های مختلف در میان مسلمانان دامن می‌زنند.

دلیل دشمنی استکبار با ایران به سبب حمایت او از جبهه مقاومت است

در ادامه خلیل حمدان – عضو شورای رهبری جنبش لبنان با بیان اینکه آزادی فلسطین باید محور و نقطه مرکزی فعالیت جهان اسلام باشد، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی در برابر این جنایت‌ها سکوت می‌کنند. بدون شک نتیجه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فتنه و جنگ داخلی و به حاشیه بردن اولویت‌های اسلام است. دشمنان می‌خواهند به وسیله جریان‌های تروریستی و تکفیری چهره اسلام واقعی و حقیقی را مخدوش کنند. دشمن به وسیله جنگ نرم می‌خواهد اندیشه‌ها را تغییر دهد. دلیل دشمنی استکبار با ایران به سبب حمایت او از جبهه مقاومت است.

امام خمینی (ره) بذر وحدت را در خاک امت اسلامی کاشت

در ادامه جابر الجابری – معاون وزیر فرهنگ عراق با تاکید بر این موضوع که امام راحل بر این موضوع که رژیم صهیونیستی باید از روی زمین محو شود، تاکید داشتند، گفت: پیامبر اسلام (ص) قول داده‌اند که اگر مسلمانان یک امت واحد شوند سرافراز خواهند بود زیرا ایشان می‌دانستند که جوانان مجاهد و خون‌های پاک از این ملت به جوش خواهد آمد و ایشان پیش‌بینی کردند که امت اسلام روزی بیدار خواهد شد. امام خمینی (ره) بذر وحدت را در خاک امت اسلامی کاشت تا امروز امت اسلامی در مقابل ظلم بایستد.

همچنین در این مراسم از کتاب سند چشم‌انداز و راهبرد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در افق ۱۴۱۴ با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی – رئیس قوه قضاییه و آیت‌الله اراکی – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + چهار =