کد خبر : 192564
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
-

عنوان باسوادترین شهر مازندران به قائم‌شهر رسید

عنوان باسوادترین شهر مازندران به قائم‌شهر رسید

به گزارش قائم آنلاین،  قائمشهر به لحاظ درصد باسواد نسبت به جمعیت، باسوادترین شهرستان استان مازندران است و کم سوادترین شهرستان نیز گلوگاه است که چند درصد با قائمشهر فاصله دارد. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین میانگین باسوادی در مازندران را در حال

به گزارش قائم آنلاین،  قائمشهر به لحاظ درصد باسواد نسبت به جمعیت، باسوادترین شهرستان استان مازندران است و کم سوادترین شهرستان نیز گلوگاه است که چند درصد با قائمشهر فاصله دارد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین میانگین باسوادی در مازندران را در حال حاضر۹۷/۶۳اعلام کرد که در رتبه برتر کشور قرار دارد.

وی همچنین گفت: شهرستان بابل بیشترین تعداد افراد باسواد را در اختیار دارد و کمترین فراوانی باسواد نیز مربوط به شهرستان سیمرغ است و البته اختلاف شهرستان‌ها و مناطق استان در این موضوع، حدود ۲ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران داشتن برنامه ویژه برای محرومان از تحصیل، یکی از شروط تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: اگر ما نتوانیم آموزش‌های لازم را به محرومان ارائه دهیم و نتوانیم از ظرفیت‌های موجود این قشر، استفاده کنیم این موضوع موجب عقب‌افتادگی ما خواهد بود.

وی گفت: مازندران در سرشماری‌های سال ۹۰ و سال ۹۵ رتبه اول کشور را در سوادآموزی کسب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =