کد خبر : 192296
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
-

پنتاگون به دنبال به کارگیری باکتری اصلاح شده ژنتیکی به عنوان “سنسورهای انفجاری”

پنتاگون به دنبال به کارگیری باکتری اصلاح شده ژنتیکی به عنوان “سنسورهای انفجاری”

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ریتیون، مقاطعه‌کار نظامی در بیانیه‌ای گفت: این پروژه که با ابتکارعمل آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته نظامی آمریکا (دارپا) مطرح شده، قصد دارد تا دو سویه‌های باکتریایی را برای نظارت بر سطوح زمین به منظور کشف مواد منفجره برنامه ریزی کند. نخستین سویه‌های باکتریایی معروف به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ریتیون، مقاطعه‌کار نظامی در بیانیه‌ای گفت: این پروژه که با ابتکارعمل آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته نظامی آمریکا (دارپا) مطرح شده، قصد دارد تا دو سویه‌های باکتریایی را برای نظارت بر سطوح زمین به منظور کشف مواد منفجره برنامه ریزی کند.

نخستین سویه‌های باکتریایی معروف به بایو سنسور، بودن یا نبودن مواد منفجره در زیر خاک را شناسایی خواهند کرد در حالی که دومین سویه‌های باکتریایی نور درخشانی را در شرایطی که مواد منفجره وجود داشته باشند، ساطع خواهند کرد. پهپادها و یا دوربین‌های که از راه دور کنترل می‌شوند سپس برای نظارت بر این منطقه و پیدا کردن میکروب‌های درخشان و نهایتا کشف مواد منفجره دفن شده در زیر خاک ارسال خواهند شد.

آلیسون تاگارت، محقق شرکت ریتیون گفت: ما در حال حاضر می‌دانیم که برخی باکتری‌ها می‌توانند برنامه ریزی شوند تا در شناسایی مواد منفجره مفید واقع شوند اما وقتی مساله به زیرزمین مربوط شود شرایط سخت‌تر خواهد شد.

اگر چه انتظار می‌رود که این باکتری‌ها برای شناسایی مواد منفجره دفن شده در مناطق جنگی خارجی استفاده شوند اما تاگارد استفاده از این سیستم باکتریایی در دیگر پروژه‌ها را رد نکرد.

اگر چه پنتاگون مدعی است که تنها قصد دارد از این سیستم برای اهداف دفاعی استفاده کند اما برخی گمان می‌کنند که سناریوهای دیگری در خصوص یک باکتری که از نظر ژنتیکی مهندسی شده باشد، وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =