کد خبر : 192278
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

عربستان اواخر نوامبر میزبان نشستی بین‌المللی درباره امنیت گذرگاه‌های دریایی استراتژیک

عربستان اواخر نوامبر میزبان نشستی بین‌المللی درباره امنیت گذرگاه‌های دریایی استراتژیک

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این نشست بین‌المللی تحت نظارت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار می‌شود. طبق گزارش واس، فیصل بن محمد الغمیسی، رئیس کمیته این نشست در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض تاکید کرد: در این نشست راه‌های تامین امنیت و حفاظت از گذرگاه‌های دریایی با توجه به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این نشست بین‌المللی تحت نظارت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار می‌شود.

طبق گزارش واس، فیصل بن محمد الغمیسی، رئیس کمیته این نشست در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض تاکید کرد: در این نشست راه‌های تامین امنیت و حفاظت از گذرگاه‌های دریایی با توجه به نقش آنها در حمل ونقل بین‌المللی به ویژه در منطقه ما بررسی می‌شوند، تنگه‌های هرمز، باب المندب و کانال سوئز گذرگاه‌های حساسی در مسیر صادرات و واردات جهانی هستند و در صورتی که این گذرگاه‌ها مورد تهدید قرار گیرند، بر اقتصاد جهانی تاثیر خواهند گذاشت.

الغمیسی گفت: این نشست نقشی که عربستان در زمینه حفظ امنیت و صلح جهانی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برعهده گرفته، نمایان می‌کند.

رئیس کمیته نشست یاد شده افزود: هدف از این نشست تقویت همکاری‌ها میان یگان دریایی عربستان و یگان‌های مشابه آن در کشورهای دوست، تلاش برای تامین آزادی رفت و آمد یگان‌های دریایی بین‌المللی در تنگه‌ها، گذرگاه‌های استراتژیک و نقاط بحرانی، تقویت امنیت دریایی در گذرگاه‌های استراتژیک و حمایت از خطوط مواصلاتی است.

وی در ادامه گفت: در این نشست برای انتقال مفاهیم و ساختارهای جدید جهت حمایت از گذرگاه‌های استراتژیک دریایی، بررسی اجرای قوانین بین‌المللی و نقش آن برای گذرگاه‌های استراتژیک، هماهنگی اقدامات برای مقابله با تهدیدات علیه امنیت دریایی در منطقه و افزایش آگاهی از محیط دریایی تلاش خواهد شد.

الغمیسی ادامه داد: در این نشست پنج محور اصلی از جمله ابعاد مختلف تامین امنیت گذرگاه‌های استراتژیک دریایی و برپایی نمایشگاهی با مشارکت تعدادی از شرکت‌های داخلی و خارجی که در آن جدیدترین تجهیزات، تکنولوژی‌ها و ساختارها در زمینه امنیت دریایی ارائه می‌شود، بررسی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 10 =