کد خبر : 192039
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
-

واکنش رییس فدراسیون کبدی به حضور روسای هیات های استانی در کیش

واکنش رییس فدراسیون کبدی به حضور روسای هیات های استانی در کیش

به گزارش قائم آنلاین، عبارس اورسجی در نشست خبری خود در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت های کبدی قهرمانی جوانان جهان در کیش، با اشاره به تلاش های فدراسیون برای توسعه این رشته، گفت: مطمئنم کبدی روزی المپیکی می شود و شاهد موفقیت کبدی ایران و کسب مدال های آقایان و بانوان کبدی کار ایران

به گزارش قائم آنلاین، عبارس اورسجی در نشست خبری خود در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت های کبدی قهرمانی جوانان جهان در کیش، با اشاره به تلاش های فدراسیون برای توسعه این رشته، گفت: مطمئنم کبدی روزی المپیکی می شود و شاهد موفقیت کبدی ایران و کسب مدال های آقایان و بانوان کبدی کار ایران خواهیم بود.

وی افزود: تیم ملی جوانان از یک سال پیش در اردو بود و امیدوارم بار دیگر بر سکوی نخست جهان بایستیم و بتوانیم قدرت کبدی ایران در جهان را نمایش دهیم. براحتی میزبانی این رقابت ها را نگرفتم. محدودیت هایی برای گرفتن میزبانی داریم اما می توانیم با تعامل و تلاش باز هم شاهد گرفتن میزبانی باشیم.

رییس فدراسیون کبدی در ادامه درباره غیبت هند که سطح کیفی رقابت ها را تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: هندی ها یکسال است که درگیر برگزاری انتخابات فدراسیونشان هستند و اختلافات درونی باعث شد نتوانند عازم ایران شوند. دو ماه پیش سه تیم در رده جوانان تشکیل دادند اما در نهایت تشخیص دادند با توجه به شکستشان مقابل ایران در بازی های آسیایی و ترس از شکست مجدد مقابل ایران به این مسابقات نیایند و می شود گفت هندی ها ترسیدند به ایران بیایند. گفته اند تا ۵ روز دیگر رییس فدراسیون شان مشخص می شود و قطعا با جدیت بدنبال کسب موفقیت در رویدادهای جهانی خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که این رقابت ها قرار است چند سال یکبار برگزار شود، گفت: این رقابت ها هر ۴ سال یکبار برگزار خواهد شد. مالزی میزبان این رقابت ها در بخش بانوان خواهد بود و تلاش ما این است میزبانی رقابت های قهرمانی جهان در بخش بزرگسالان را بگیریم. همچنین قصد داریم میزبانی اولین دوره جام باشگاه های آسیا را هم بگیریم و رایزنی ها را از چند ماه دیگر آغاز خواهیم کرد. کشورهای عربی از ما درخواست کمک دارند و ما هم اعلام آمادگی کردیم.

اورسجی درباره برنامه ریزی برای کسب کرسی های بین المللی گفت: شنبه جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بود و من از شخص صالحی امیری خواستم که به بحث کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی ورود کنیم که با اعلام حمایت همه اعضا مواجه شد. اگر قرار است رییس فعلی فدراسیون جهانی به کارش ادامه دهد دیگر نباید رییس کنفدراسیون آسیا نیز باشد در آن صورت امیدواریم ریاست کنفدراسیون آسیا به ایران برسد.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می شود ایران دعوت مناسبی از هند نداشته تا ایران قهرمان این رقابت ها شود، گفت: هندی ها که هیچ اگر تیم منتخب جهان هم با ایران بازی کند شکست می خورد. برنامه ما برای قهرمانی با شایسته سالاری و آنالیز حریفان و آمادگی کامل بوده است. هندی ها یکبار هم با اردوی تدارکاتی مشترک موافقت نکردند اما پس از شکست در فینال بازی های آسیایی این امر میسر شد که باعث شد بار روانی بر کبدی کاران ایران بسیار کمتر شود چرا که فهمیدند سطح فنی بالاتری دارند و فقط از هند غول ساخته بودند. هنوز بهترین های ما بازی نکرده اند و این نتایج حاصل ده درصد قدرت ایران بوده است. رییس فدراسیون جهانی هندی است و خنده دار است که دعوت مناسبی از آن ها نکرده باشیم.

اورسجی درباره افزایش انتظارات از کبدی خاطرنشان کرد: این توقعات بجاست. وقتی یک رشته ورزشی در یک نقطه زمانی نمایش خوبی دارد و دیده می شود باعث افزایش انتظارات خواهد شد. دو مدال طلا در بازی های آسیایی انتظارات از کبدی را بالا برد و این توقع با توجه به قدرت کبدی ایران بجاست و سعی می کنیم این انتظارات را برآورده کنیم.

رییس فدراسیون کبدی درباره استقبال کم مردم کیش از این مسابقات در مقایسه با برگزاری رقابت های کبدی در گرگان گفت: استان های گلستان، سیستان و بلوچستان و… علاقه زیادی به این رشته دارند اما نمی توانیم همه مسابقات را در این استان ها برگزار کنیم. هدف از برگزاری این رقابت ها در کیش نشان دادن زیبایی، امکانات مناسب و جایگاه ایران به جهان بود. این تیم ها می توانند بدون گرفتن ویزا برای برپایی اردو در این جزیره زیبا اقدام کنند و حضورشان در کیش در این زمینه اثرگذار خواهد بود.

وی درباره اینکه گفته می شود تمامی روسای هیات های استانی کبدی نیز عازم کیش شده اند، گفت: جنس من جهادی است و همیشه سعی کرده ام در هر جا که هستم بهترین عملکرد را داشته باشم. هیچوقت نگران بودن یا نبودن در فدراسیون نیستم و خداوند عزیز روزی رسان است. روسای هیات ها باید بیایند تا از نزدیک برگزاری مسابقات را ببینند و اگر امکانش بود حتما نایب رییس و دبیر هیات ها را هم دعوت می کردیم چرا که این افراد کادر اجرایی هیات ها هستند و خودشان باید روش های میزبانی را فرا بگیرند. ما برای توسعه کبدی به هیات هایی با تجربه و کارآمد نیاز داریم و قصدمان برگزاری مسابفات در استان های مختلف است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =