کد خبر : 191647
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
-

گامبیا میانمار را به دادگاه عالی سازمان ملل کشاند

گامبیا میانمار را به دادگاه عالی سازمان ملل کشاند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گامبیا این شکایت در دادگاه بین المللی عدالت معروف به دادگاه جهان را به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی تنظیم کرد. ابوبکر ماری تامبادو، وزیر دادگستری و دادستان کل گامبیا گفت: می‌خواهم پیام شفافی به میانمار و جامعه بین‌المللی بدهم و آن این است که جهان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گامبیا این شکایت در دادگاه بین المللی عدالت معروف به دادگاه جهان را به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی تنظیم کرد.

ابوبکر ماری تامبادو، وزیر دادگستری و دادستان کل گامبیا گفت: می‌خواهم پیام شفافی به میانمار و جامعه بین‌المللی بدهم و آن این است که جهان نباید دست روی دست بگذارد و در برابر قساوت‌های وحشتناکی که پیرامون ما رخ می‌دهد، بی‌تفاوت باشد. این برای نسل ما شرم آور است که یک نسل کشی درست مقابل چشمانمان رخ دهد و ما کاری انجام ندهیم.

ارتش میانمار در اوت ۲۰۱۷ میلادی در واکنش به حمله شبه‌نظامیان اقدامات نظامی‌ای را علیه اقلیت مسلمانان روهینجا آغاز کرد. به دنبال این اقدام نظامی میانمار، بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجا به بنگلادش فرار کردند تا از آنچه که کمپین پاکسازی قومی توصیف شده، بگریزند؛ کمپینی که شامل تجاوز گروهی، کشتار و آتش زدن خانه‌ها بوده است.

در این شکایت در دادگاه بین‌المللی عدالت ادعا شده، کمپین میانمار علیه مسلمان روهینجا که شامل کشتار، لطمه های روحی و جسمی، اعمال اقداماتی برای جلوگیری از زاد و ولد و انتقال‌های اجباری است، در منشور سازمان ملل متحد نسل کشی محسوب می شود چرا که هدف آن از بین بردن کل یا بخشی از اقلیت مسلمانان روهینجا می‌باشد.

تامبادو در بیانیه‌ای گفت: گامبیا این اقدام را انجام می دهد تا عدالت در رابطه با این نسل کشی که توسط میانمار علیه مسلمانان روهینجا صورت می گیرد، اجرا شود و اصول و مقررات جهانی علیه نسل کشی که برای تمامی کشورها الزام آور هستند، حفظ شوند.

لازم به ذکر است که دادگاه بین‌المللی کیفری افراد را مسوول جرائم می داند در حالیکه دادگاه بین‌المللی عدالت اختلافات میان ملت‌ها را مورد رسیدگی قرار می دهد و این دو دادگاه هر دو در لاهه مستقر هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − یک =