کد خبر : 191438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
-

فسادستیزی؛ راهکار مقابله با تحریم‌ها

فسادستیزی؛ راهکار مقابله با تحریم‌ها

به گزارش قائم آنلاین، مهدی شریفی، در همایش “مدیریت اقتصادی صنایع در دوران تحریم” اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام شرایط سیاسی جدیدی ایجاد کرده که فعالان بازار را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین باید راهکارهای عملی برای صادرات داشته باشیم. وی در ادامه ضمن برشمردن برخی چالش‌ها در حوزه‌های بانکی، فروش محصولات، حمل‌ونقل،

به گزارش قائم آنلاین، مهدی شریفی، در همایش “مدیریت اقتصادی صنایع در دوران تحریم” اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام شرایط سیاسی جدیدی ایجاد کرده که فعالان بازار را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین باید راهکارهای عملی برای صادرات داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی چالش‌ها در حوزه‌های بانکی، فروش محصولات، حمل‌ونقل، تامین تجهیزات و تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در زمینه تجارت بین‌المللی، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و زمان‌بر بودن رفع مشکلات کنونی، دولت باید تدابیر و راهکارهای ویژه‌ای اتخاذ کند.

شریفی، اتخاذ آرایش جنگی، توانمندسازی بخش خصوصی، فسادستیزی، دیپلماسی فعال اقتصادی و آزادسازی اقتصاد از بند سیاست را، از جمله این راهکارها عنوان کرد و گفت: ایران دومین کشوری است که بیشترین تعداد همسایه را دارد و در بخش برون‌مرزی باید تجارت با همسایگان را گسترش دهد و از توسعه شبکه کارگزاری با کشورهای هدف و استفاده از صندوق توسعه ملی در این مسیر استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به لزوم وحدت رویه در گمرکات کشور، تصریح کرد: حل مشکلات در بخش کشتیرانی، اجازه مجدد صادرات ریالی به عراق تحت نظارت‌های لازم و افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات، از جمله اقداماتی است که برای مقابله با تحریم‌ها در داخل کشور باید انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شش =