کد خبر : 191334
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

شماره جدید «جهان کتاب» منتشر شد

شماره جدید «جهان کتاب» منتشر شد

به گزارش قائم آنلاین، این شماره از ماهنامه با مطلبی از پرویز دوائی با عنوان «هوا…!» آغاز شده و در ادامه «ماشین تحریر شهرزاد» نوشته جو هیل با ترجمه پرتو شریعتمداری، «باطله‌ها» از احمد اخوت و «مخزن» از کاترین شولتس با ترجمه سعید پزشک آمده است. «جهان کتاب» در ادامه با این مطالب همراه است:

به گزارش قائم آنلاین، این شماره از ماهنامه با مطلبی از پرویز دوائی با عنوان «هوا…!» آغاز شده و در ادامه «ماشین تحریر شهرزاد» نوشته جو هیل با ترجمه پرتو شریعتمداری، «باطله‌ها» از احمد اخوت و «مخزن» از کاترین شولتس با ترجمه سعید پزشک آمده است.

«جهان کتاب» در ادامه با این مطالب همراه است: «نیمه خالی لیوان» نوشته زری نعیمی درباره رمان «پیاده» نوشته بلقیس سلیمانی، «اراده معطوف به نقل» نوشته حسین رسول‌زاده درباره رمان «فرمان ششم یا یک روایت دست‌ اول از سوم شخص مقتول» نوشته مصطفی انصافی، «نگاره‌های کلامی» نوشته رجبعلی مختارپور درباره «هایکوهای کلاسیک» با برگردان ع. پاشایی، «قانون، آزادی و اخلاق» نوشته معصومه علی‌اکبری درباره کتابی با همین عنوان نوشته هربرت هارت، «اجبار به انتخاب و مواجهه با پیامدهای ناگزیر» نوشته یزدان منصوریان درباره کتاب «همزیستی با اژدها: زندگی اخلاقی در دنیایی پر از پیامدهای ناخواسته» نوشته دارل کوئن، «چه‌هاست در سر این قطره محال‌اندیش» نوشته امیر شفقت درباره کتاب «حافظ، پادشاه عریان شعر» نوشته ابوالفضل رجبی، «دو رساله عرفانی» از محمد محمودی درباره کتابی با همین عنوان، «مسیر اسلام به سوی جهان مدرن نوشته ملیس راثون با ترجمه گلی امامی درباره «روشنگری اسلامی: جدال میان ایمان و منطق» نوشته کریستوفر دوبلیگ و «آزادی در جهان عرب: مفهوم و ایدئولوژی در تفکر اعراب در قرن نوزدهم» از وائل ابوعقصه.

همچنین «گلدان شکسته» سولی پرودوم (از یحیی دولت‌آبادی تا احمد شاملو) نوشته کامیار عابدی، «کور توسیو مالاپارته» نوشته لوئیجی بارزینی، «آثار منتشرنشده سولژنیتسین» با ترجمه یاسمن منو و «چه شد که صفه سفید ماند؟» (حکایت ناکامان قلم) از کریستوفر روز با ترجمه پرتو شریعتمداری از دیگر مطالب این نشریه هستند.

«هزار و یک داستان»، «چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست»، «معرفی کوتاه»، «تازه‌های بازار کتاب» و «درگذشتگان» نیز دیگر بخش‌های این شماره از «جهان کتاب» هستند.

شماره ۳۶۴-۳۶۶ ماهنامه «جهان کتاب» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی طلیعه خادمیان در ۷۱ صفحه با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =