کد خبر : 191387
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

روزی برای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران

روزی برای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران

به گزارش قائم آنلاین، فضای دانشگاهی موجود در بین انجمن‌های علمی‬ – دانشجویی دانشگاه تهران، فرصتی بی‌نظیر برای تبادل یافته‌های علمی به‌روز در بین انجمن‌های علمی دانشجویان و اعضای هیأت علمی را فراهم آورده و برگزاری مناسباتی چون “روز جهانی علم” و “مسابقه سخنرانی‌های ترویجی ut-ted”، موجب ارتباط هر چه بیشتر جامعه دانشجویی و توده

به گزارش قائم آنلاین، فضای دانشگاهی موجود در بین انجمن‌های علمی‬ – دانشجویی دانشگاه تهران، فرصتی بی‌نظیر برای تبادل یافته‌های علمی به‌روز در بین انجمن‌های علمی دانشجویان و اعضای هیأت علمی را فراهم آورده و برگزاری مناسباتی چون “روز جهانی علم” و “مسابقه سخنرانی‌های ترویجی ut-ted”، موجب ارتباط هر چه بیشتر جامعه دانشجویی و توده ‏مردم به‌منظور اشاعه‏ خلاقیت، افزایش سواد علمی، حمایت از معلمان و مروجان علم برای الهام بخشیدن به دانش‌آموزان در زمینه‌های علمی، فناوری و مهندسی و افزایش فرهنگ علمی می‌شود. از این‌رو روز ۱۹ آبان ماه به‌عنوان روز انجمن‌های علمی دانشجویی در تقویم دانشگاه تهران به ثبت رسید.

اکنون در دانشگاه تهران، ۱۸۱ انجمن علمی دانشجویی فعالیت دارند. این انجمن‌ها به‌عنوان بستری برای مشارکت دانشجویان در حوزه‌های علمی تخصصی نقش مهمی در ترویج علم و فناوری و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ایفا می‌کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، از سال ۱۳۸۰ شمسی (۲۰۰۱ میلادی)، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نوزدهم آبان ماه (۱۰ نوامبر)، هر سال را روز جهانی “علم در خدمت صلح و توسعه” نام‌گذاری کرد تا فرصتی مغتنم را برای ارتباط دانشمندان و صاحب‌نظران با مردم در حوزه ترویج و عمومی کردن یافته‌ها و گزاره‌های علمی فراهم آورد. این روز یادآور نقش و اهمیت یافته‌های علمی برای رسیدن به توسعه پایدار کشورهای عضو یونسکو است. علاوه بر این، در این روز امکان نشان دادن چگونگی تأثیر علم بر زندگی روزمره افراد جامعه و پرداختن آنها به مباحث مرتبط را فراهم می‌آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =