کد خبر : 191336
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
-

راهپیمایی کاتالونیا؛ آزادی برای زندانیان سیاسی

راهپیمایی کاتالونیا؛ آزادی برای زندانیان سیاسی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه “سونامی دموکراتیک” که یک گروه معترض کاتالونیایی است، هدف از برگزاری این راهپیمایی اعتراضی را مجبور کردن دولت اسپانیا برای پاسخ دادن به حکم حبس ۹ رهبر جدایی طلب کاتالونیا اعلام کرد. این گروه که حامی اقدامات غیر خشونت آمیز است، از حامیانش خواست تا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه “سونامی دموکراتیک” که یک گروه معترض کاتالونیایی است، هدف از برگزاری این راهپیمایی اعتراضی را مجبور کردن دولت اسپانیا برای پاسخ دادن به حکم حبس ۹ رهبر جدایی طلب کاتالونیا اعلام کرد.

این گروه که حامی اقدامات غیر خشونت آمیز است، از حامیانش خواست تا در سراسر منطقه دست به راهپیمایی بزنند و اعلام کرد، اگر سیاستمداران اسپانیایی از همکاری با جدایی طلبان امتناع کنند، راهپیمایی‌های بیشتری انجام خواهد شد.

این گروه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا مادامی که هیچ گفتگویی وجود نداشته باشد، این بی‌ثباتی ادامه خواهد داشت. دولت اسپانیا نمی‌تواند سرکوب را ادامه دهد و انتظار واکنش مردمی نداشته باشد.

در یک درخواست راهپیمایی دیگر از سوی گروهی موسوم به CDR، صدها نفر از معترضان تلاش کردند تا وارد مقر پلیس اسپانیا شوند اما این اقدام از سوی پلیس متوقف شد. همچنین رخدادهایی چون پرتاب تخم مرغ و سایر اشیا به سوی پلیس و تلاش برای مسدود کردن راه ها با سطل های زباله از سوی معترضان گزارش شده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که کسی در جریان راهپیمایی‌های روز شنبه دستگیر نشده است.

مساله اصلی در کمپین و مبارزات انتخاباتی جدایی طلبی کاتالونیا است به ویژه آنکه چندین هفته از اعتراضات خشونت آمیز ناشی از حکم دادگاه عالی علیه رهبران جدایی طلب این منطقه می‌گذرد.

مادرید ۲۵۰۰ افسر پلیس دیگر را برای پشتیبانی پلیس منطقه‌ای کاتالونیا و پیش از برگزاری انتخابات امروز یکشنبه مستقر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + هفده =