کد خبر : 191377
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
-

تقاضای دبیر جشنواره‌ی نمایش عروسکی دانشجویان چیست؟

تقاضای دبیر جشنواره‌ی نمایش عروسکی دانشجویان چیست؟

به گزارش قائم آنلاین، طبق گزارش رسیده، دانیال اسماعیل زاده که امروز ۱۸ آبان ماه در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر سخن می‌گفت با اشاره به تصویب بودجه ۹۰ میلیون تومانی شورای سیاستگذاری دانشگاه برای برگزاری این رویداد هنری، گفت: قرار بود ۱۰ میلیون تومان در ابتدای کار به جشنواره تعلق پیدا کند، اما تاکنون هیچ

به گزارش قائم آنلاین، طبق گزارش رسیده، دانیال اسماعیل زاده که امروز ۱۸ آبان ماه در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر سخن می‌گفت با اشاره به تصویب بودجه ۹۰ میلیون تومانی شورای سیاستگذاری دانشگاه برای برگزاری این رویداد هنری، گفت: قرار بود ۱۰ میلیون تومان در ابتدای کار به جشنواره تعلق پیدا کند، اما تاکنون هیچ وجهی دریافت نشده است.

وی افزود: جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان ایران سابقه ۳۰ ساله دارد، اما چهاردهمین دوره آن به دلیل مشکلات بودجه‌ای و حمایت نکردن مسئولان دانشگاه پس از پنج سال تاخیر در حال برگزاری است.

به گفته دبیر جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان، در حال حاضر بیشتر جشنواره های دانشجویی در کشور با هزینه های شخصی دانشجویان تنها به دلیل علاقه برگزار می شود و این در حالی است که مسئولان دانشگاه باید هزینه جشنواره ها را به عهده گیرند.

وی همچنین درباره اهمیت جشنواره یادآور شد: با برگزاری جشنواره های دانشگاهی رنکینگ دانشگاهی نیز افزایش می‌یابد، اما مسئولان دانشگاه علاقه ای به برگزاری این جشنواره ها ندارند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان از سال ۷۵ آغاز به کار کرده است، خاطر نشان کرد: اوج کار این جشنواره در سال ۸۰ بود که جشنواره به صورت بین المللی درآمد، اما پس از گذشت مدت زمانی به دلیل حمایت نکردن مسئولان، این جشنواره روند رو به زوال داشته است.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی افزود: چهاردهمین دوره تئاتر عروسکی دانشجویان در سه بخش خیابانی، بین رشتهای و صحنه‌ای برگزار می شود که بخش بین رشته‌ای برای اولین بار در دو سطح بزرگسال و کودک و نوجوان است.

وی افزود: دانشجویان در حوزه های ساخت عروسک، عروسک گردانی، عکس و پوستر، نمایش نامه نویسی آثار خود را تهیه میکنند.

اسماعیل زاده در ادامه از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه هنر تقاضا کرد که از جشنواره‌های دانشجویی به صورت مالی و معنوی حمایت کنند؛ چرا که این جشنواره برای برگزاری هیچ هزینهای از دانشگاه دریافت نکرده است.

دبیر جشنواره همچنین اعلام کرد که در بخش بین الملل نیز استادان و دانشجویانی در جشنواره شرکت میکنند، اما دانشگاه نمی تواند هزینههای رفت و آمد آنها را تقبل کند.

اسماعیل زاده افزود: هزینه رفت و آمد شرکت کنندگان خارجی به عهده خود آنهاست و در اسکان کمک رسان آنها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دریافت بودجه درخواست جلسه با سلطانی ریاست دانشگاه هنر را به طور مکرر داشته‌ایم که متاسفانه بی نتیجه ماند.

جشنواره دانشگاهی موتور محرکه دنیای دانشگاه و کار حرفه‌ای است

عضو هیات علمی گروه نمایش عروسکی دانشگاه هنر گفت: جشنواره های دانشگاهی موتور محرکه دنیای حرفهای و غیر حرفه‌ای است، دانشجویان در این جشنواره‌ها باید آزمون و خطا داشته باشند.

فهیمه میرزا حسینی که در نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجویی حضور داشت، ادامه داد: تمام افراد هم نسل ما اولین تجربیات و اشتباهات خود را در جشنواره دانشجویی انجام داده‌اند و قواعد کار را به درستی آموختند.

به گفته این عضو هیات علمی، جشنواره تئاتر دانشگاهی اهمیت بسیاری دارد، جشنواره‌های دانشجویی به دانشجو امکان اجرا می‌دهد. میرزاحسینی افزود: جشنواره تئاتر دانشجویی عروسکی پرسابقه است، مسئولان به برگزاری بهتر این جشنواره کمک کنند تا چرخ های جشنواره به درستی بچرخد و جشنواره با شکوهی برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت پژوهش در دانشگاه بسیار است، از این رو امید است در نهایت تجربیات این جشنواره به صورت مقاله مکتوب نیز در آید.

اردشیر صالح پور هم در نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان در دانشگاه هنر اظهار کرد: برای شکل گیری هر جریانی باید به پژوهش، آموزش و آفرینش توجه شود، دانشگاه محل پژوهش و آموزش است تا در نهایت آفرینش صورت گیرد.

وی افزود: تئاتر دانشجویی دین خود را به تئاتر عروسکی ادا کرده و جریان تئاتر دانشگاه در سال های گذشته پیوند مناسبی با تئاتر عروسکی برقرار کرده است.

رئیس یونیمای ایران تاکید کرد: یکی از دستاوردهای کلی تئاتر ایران تئاتر عروسکی است، در حال حاضر تنها چند دانشگاه هنر ، تهران و سوره در این رشته فعالیت می کنند.

صالح پور با اشاره به اینکه تشکل یونیمای ایران فعال است، گفت: نظام آکادمیک و دانشگاهی نباید تمام توان خود را برای فعالیت در حوزه آموزش بگذارد ، بلکه دانشگاه باید کار حرفه‌ای را نیز تجربه کند.

وی درباره جشنواره تئاتر عروسکی عنوان کرد: نظام دانشگاهی در همه جهان با نظام سنتی متفاوت است، تئاتر تجربه گرا و پیشتاز از دانشگاه شکل می گیرد، تئاترهای مدرن و درام های پیچیده و جدیدترین قالب های فلسفی و اجتماعی همواره از تئاتر عروسکی دانشگاه شکل گرفته است.

رئیس یونیمای ایران با اشاره به اهمیت جشنواره های دانشجویی یادآور شد: همواره باید جشنواره‌های دانشجویی را جدی گرفت؛ چرا که سکوی خیزش برای تجلی ابعاد مختلف هنر به ویژه تئاتر است.

صالح پور خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت کامل اجرا میشود، بی شک برگزاری این جشنواره برکت و ثمرات خیری را برای دانشگاهیان به ارمغان خواهد داشت.

چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان بهمن ماه در دانشگاه هنر برگزار میشود.

در ابتدا عرفان صفرلو مدیر روابط عمومی جشنواره ضمن قدردانی از حضور اهالی رسانه و مطبوعات در این نشست،از رسانه‌ها خواست توجه بیشتری را به حوزه نمایش عروسکی اختصاص دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − چهار =