کد خبر : 191084
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

رشد ۶ درصدی اهدای خون در یزد

رشد ۶ درصدی اهدای خون در یزد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «نقی تقوایی» با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون، گفت: در هفت ماه سالجاری ۳۲ هزار و ۷۳۲ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال

به گزارش قائم آنلاین، دکتر «نقی تقوایی» با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون، گفت: در هفت ماه سالجاری ۳۲ هزار و ۷۳۲ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۰ هزار و ۸۰۴ نفر مراجعه کرده بودند، شش درصد رشد داشته است که این نشانگر ترویج حس نوع دوستی در بین مردم دارالعباده یزد و همچنین جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: از این تعداد اهدای خون، ۷۰.۴ درصد اهداکننده مستمر بودند یعنی حداقل در سال دو بار اهدای خون داشتند، ۲۵.۴ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

تقوایی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل، گفت: اهداکنندگان به جای اهدای خون می توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خون ساز نیز مشارکت کنند و جان بیماران را نجات دهند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره با پاسخگویی ۹۹ درصدی درخواست بیمارستان‌ها توسط مرکز انتقال خون استان، افزود: در هفت ماه ابتدایی سالجاری ۳۹ هزار و ۷۰۲ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.

تقوایی در پایان با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در روزهای سرد سال، گفت: از شهروندان درخواست می شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 1 =