کد خبر : 191058
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۰۵
-

خسارت سیل اخیر به ۳۷۷ واحد مسکونی شرق مازندران

خسارت سیل اخیر به ۳۷۷ واحد مسکونی شرق مازندران

به گزارش قائم آنلاین، محمد خانی نوذری در گفت‌وگو ، در خصوص میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی شرق استان در پی وقوع سیل دوازدهم آبان‌ماه گفت: بر اساس آخرین آمارهای واصله از سوی تیم‌های ارزیاب‌ بنیاد مسکن استان، سیل اخیر در شرق مازندران به ۳۷۷ واحد مسکونی خسارت وارد کرد. وی افزود: از این

به گزارش قائم آنلاین، محمد خانی نوذری در گفت‌وگو ، در خصوص میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی شرق استان در پی وقوع سیل دوازدهم آبان‌ماه گفت: بر اساس آخرین آمارهای واصله از سوی تیم‌های ارزیاب‌ بنیاد مسکن استان، سیل اخیر در شرق مازندران به ۳۷۷ واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

وی افزود: از این میزان، ۴۰ واحد مسکونی در خلیل‌شهر و ۳۳۰ واحد در گلوگاه را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه از مجموع ۳۳۰ واحد آسیب دیده در شهرستان گلوگاه، ۲۶۰ واحد روستایی و ۶۰ واحد شهری خسارت دیدند؛ خاطرنشان کرد: ۱۲ واحد مسکونی در سیل اخیر تخریب شدند که از این میزان ۴ واحد مسکونی به صورت مستقیم در اثر وقوع سیل و مابقی به دلیل عدم مقاومت لازم دچار تخریب شدند.

خانی نوذری اعلام کرد: تاکنون به حساب حدود ۱۸۰ نفر از حادثه‌دیدگان، کمک بلاعوض واریز شده است و آسیب دیدگان می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی هویت به شعب بانک سپه برای دریافت وجوه واریزی مراجعه کنند.

وی متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ظرف یک هفته آینده کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: این کمک‌ها بسته به میزان خسارت وارده به افراد تا سقف ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره خواهد بود.

خانی نوذری اذعان کرد: میزان کمک‌ها به واحدهای تخریبی برای احداث در مناطق روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و بریا واحدهای شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۱۱ میلیون تومان بلاعوض خواهد بود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، این تسهیلات شامل افرادی که قصد جابه‌جایی از حریم و بستر رودخانه را به مکان جدید داشته باشند نیز تعلق خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + نه =