کد خبر : 191203
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
-

بررسی طرح ساماندهی شن‌چاله‌های منطقه ۱۸ در استانداری تهران

بررسی طرح ساماندهی شن‌چاله‌های منطقه ۱۸ در استانداری تهران

به گزارش قائم آنلاین، محمد تقی‌زاده در پایان جلسه شورای معادن استان تهران که امروز با موضوع بررسی وضعیت شن‌چاله‌های شهر و استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوع سلب صلاحیت معادن در استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نهایتاً چهار معدن که

به گزارش قائم آنلاین، محمد تقی‌زاده در پایان جلسه شورای معادن استان تهران که امروز با موضوع بررسی وضعیت شن‌چاله‌های شهر و استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز موضوع سلب صلاحیت معادن در استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نهایتاً چهار معدن که فعال نبودند برابر قانون سلب صلاحیت شدند. همچنین دو معدن دیگر که پیشتر سلب صلاحیت شده بودند رفع سلب صلاحیت شدند و به آنها مهلت سه ماهه‌ای داده شد تا دوباره ضمن اجرای تعهدات خود، نظامات فنی را نیز در قالب طرحی به این شورا ارائه کنند تا نهایتا پس از بحث و بررسی شورا سلب صلاحیت آنها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه گزارشی درخصوص عمق برداشت در معادن ارائه شد و این موضوع مورد کارشناسی قرار گرفت. موضوع دیگری که امروز در دستور کار قرار داشت ساماندهی معادن منطقه ۱۸ بود که در این خصوص شهرداری طرحی را در دستور کار قرار داده است.

معاون عمرانی استانداری تهران ادامه داد: معادن منطقه ۱۸ که از مدت‌ها قبل بهره‌برداری از آنها متوقف شده، شن‌چاله‌هایی از خود به جای گذاشته‌اند که شهرداری درخصوص ساماندهی آنها طرحی را ارائه کرده است. بر همین اساس مقرر شد جلسه مشترکی توسط دفتر فنی استانداری تهران با حضور آب‌منطقه‌ای و شهرداری تهران برگزار شود تا نهایتا پس از بررسی طرح شهرداری و تایید استانداری شاهد اجرای این ساماندهی باشیم.

تقی‌زاده تاکید کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت وصول حقوق دولتی معادن بود. براساس ظرفیت اسمی معادن، این حقوق تا به امروز وصول شده و معوقه‌ای وجود ندارد که گزارش آن نیز در جلسه ارائه شد اما برخی بهره‌برداری‌ها بدون مجوز انجام می‌شود که این موارد جرم مشکوک قلمداد می‌شوند و نیروی انتظامی باید از انجام آنها جلوگیری کند. موارد غیرمجاز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند اما برای وصول این حقوق نیازمند طرح دعوی در دادگاه هستیم که تامین منابع مالی برای طرح دعوی نیز باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تامین شود. قطعا پس از اخذ این حقوق منابع حاصله برای جبران خسارت‌های ناشی از برداشت‌های غیرمجاز صرف خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + یک =