کد خبر : 191043
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
-

استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم‌ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو

استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم‌ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو

به گزارش قائم آنلاین، کاظم غریب آبادی افزود: با وجود اینکه مهمترین مأموریت یونیدو توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه می باشد، اما به دلیل مقاومت کشورهای غربی، به چالش های فراروی کشورهای در حال توسعه بویژه اعمال تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه بیش از ۲۵ کشور عضو این سازمان، پرداخته نشده

به گزارش قائم آنلاین، کاظم غریب آبادی افزود: با وجود اینکه مهمترین مأموریت یونیدو توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه می باشد، اما به دلیل مقاومت کشورهای غربی، به چالش های فراروی کشورهای در حال توسعه بویژه اعمال تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه بیش از ۲۵ کشور عضو این سازمان، پرداخته نشده است.

غریب آبادی گفت: در جلسات آماده سازی این دور از کنفرانس عمومی یونیدو در وین، جمهوری اسلامی ایران با همراهی و حمایت چندین کشور دیگر، بر ضرورت طرح موضوع تحریم ها و پرهیز از آن در سند نهائی کنفرانس تأکید کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه، بعد از مذاکرات متعدد و طولانی، یکی از بندهای بیانیه ابوظبی به این موضوع اختصاص یافت. در این بند، آمده است: “از کشورها قویا درخواست می شود تا از اعمال هرگونه اقدامات یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری که در مطابقت با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد قرار ندارند و مانع دستیابی کامل به توسعه اقتصادی و اجتماعی به ویژه در کشورهای در حال توسعه می شوند، خودداری نمایند”.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + یازده =