کد خبر : 190614
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
-

یک ربع پیاده‌روی به اندازه اقتصاد کوبا به اقتصاد جهانی کمک می‌کند!

یک ربع پیاده‌روی به اندازه اقتصاد کوبا به اقتصاد جهانی کمک می‌کند!

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، یک تحقیق جدید صورت گرفته توسط اندیشکده ” راند” نشان می دهد که یک ربع پیاده روی روزانه بیشتر یا پیمودن مسافتی یک کیلومتر در روز به شکل پیاده می‌تواند باعث تغییری چشم گیر در بهره وری کارکنان شود. این امر در صورت تحقق می تواند باعث

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، یک تحقیق جدید صورت گرفته توسط اندیشکده ” راند” نشان می دهد که یک ربع پیاده روی روزانه بیشتر یا پیمودن مسافتی یک کیلومتر در روز به شکل پیاده می‌تواند باعث تغییری چشم گیر در بهره وری کارکنان شود. این امر در صورت تحقق می تواند باعث کاهش نرخ مرگ و میر و افزایش بهره‌وری شود و هم چنین مدت زمانی که افراد می توانند کار کرده و به تقویت ارزش اقتصادی کمک کنند را افزایش دهد.

این مطالعات با جمع آوری داده‌های مربوطه از ۱۲۰ هزار نفر در هفت کشور مختلف جهان تهیه شده است و هم‌چنین با استفاده از این داده ها، مزایای بالقوه اقتصادی افزایش فعالیت‌های اقتصادی برای ۲۳ کشور جهان مدل سازی شده است. بر اساس یافته های این تحقیق، افزایش پیاده روی روزانه به میزان ۱۵ دقیقه یا پیمودن یک کیلومتر بیشتر به صورت پیاده می‌تواند باعث تقویت ۱۰۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی جهان شود که معادل اندازه کشور کوبا است. طبق یافته های این تحقیق، متوسط امید به زندگی افراد بالای ۴۰ سال در صورتی که روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی کنند ۳.۲ سال افزایش خواهد یافت.

هانس پونگ، مدیر این اندیشکده گفت که این مطالعه به یک رابطه محسوس بین فعال نبودن افراد از نظر فعالیت های ورزشی و کاهش بهره وری رسیده است و این مساله می تواند به سیاست گذاران و کارفرمایان، چشم انداز جدیدی از چگونگی بهره‌وری نیروی کار خود بدهد.

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که افراد بزرگ سال باید در هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرینات ورزشی آرام یا ۷۵ دقیقه حرکات ورزشی پرفشار تر را انجام دهند. این سازمان گفته است حدود ۴۰ درصد بزرگ سالان در امریکا، ۳۶ درصد بزرگ سالان در انگلیس و ۱۴ درصد بزرگ سالان در چین به قدر کافی برای سالم باقی ماندن فعالیت های ورزشی ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =