کد خبر : 190572
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
-

علوی: بخشی از فرونشست‌ها به استحصال آب از اعماق زمین باز می‌گردد

علوی: بخشی از فرونشست‌ها به استحصال آب از اعماق زمین باز می‌گردد

به گزارش قائم آنلاین، سید احسن علوی در گفت‌و گو ، با اشاره به هشدار کارشناسان در رابطه با فرونشست زمین در کشور بیان کرد: امروز ما شاهد فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور هستیم. بر اساس استاندار جهانی اگر میزان نشست زمین در یک نقطه بیش از ۴ سانتی متر باشد، وضعیت بحرانی است.

به گزارش قائم آنلاین، سید احسن علوی در گفت‌و گو ، با اشاره به هشدار کارشناسان در رابطه با فرونشست زمین در کشور بیان کرد: امروز ما شاهد فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور هستیم. بر اساس استاندار جهانی اگر میزان نشست زمین در یک نقطه بیش از ۴ سانتی متر باشد، وضعیت بحرانی است. امروز در برخی از نقاط کشور بین ۲۵ تا ۱۵ سانتی متر فرونشست زمین را داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در رفسنجان بیش‌ترین میزان فرونشست زمین و در تهران نیز تا حدود ۱۵ سانتی متر فرونشست گزارش شده است. این وضعیت بسیار خطرناک بوده و در جاهایی که محل زندگی افراد است وضعیت را باید جدی‌تر گرفت.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: بخشی از فرونشست های زمین به دنبال کمبود بارش ها و استفاده بی‌رویه از منابع زیر زمینی است. از سوی دیگر بخشی از این فرونشست ها به استحصال آب از اعماق زمین باز می گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: برداشت بی رویه آب از اعماق زمین باعث می شود خلل و فرجی در اعماق زمین ایجاد شود و به دنبال آن زمین نشست کند. وزارت نیرو باید به این موضوع ورود کرده و در گام اول جلوی فعالیت چاه های غیر مجاز را بگیرد.

وی در پایان افزود: رفتارهای قهر آمیز با طبیعت نتایج خوش آیندی برجای نمی گذارد. علاوه بر فرونشست زمین بعضا شاهد شکل گیری شکاف ها و حفره هایی در سطح زمین هستیم. باید این موضوع را با جدیت دنبال کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 14 =