کد خبر : 190441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

پوربافرانی: اجرای قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد

پوربافرانی: اجرای قانون برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد

به گزارش قائم آنلاین، عباسعلی پوربافرانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مردم با وجود مسائل موجود در همه عرصه‌ها حضور دارند. به همین دلیل این موضوع وظیفه مجلس و دولت را در حمایت از مردم

به گزارش قائم آنلاین، عباسعلی پوربافرانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مردم با وجود مسائل موجود در همه عرصه‌ها حضور دارند. به همین دلیل این موضوع وظیفه مجلس و دولت را در حمایت از مردم سنگین‌تر می‌کند. چرا در بسیاری از موارد با فلان مصوبه مردم را امیدوار می‌کنیم ولی در اجرا به مشکل می‌خوریم؟ چرا در اجرای قانون برنامه ششم توسعه که یک سند بالادستی و مطابق قانون اساسی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است علی رغم گذشت حدود سه سال هنوز در برخی از موارد هیچ اقدامی نشده است. نظارت مجلس وظیفه مهم و امری حساس است.

وی افزود: معلمی که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و معلمینی که برای تامین جهیزیه فرزندان خود با مشکل روبرو هستند آیا مشمول مصوبه ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه نیستند؟ دولت مکلف است برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها، رفع تبعیض، متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات برای شاغلین و بازنشستگان را فراهم کند. چرا تفاوت در دریافتی در ادارات وجود دارد. فرهنگیان قشر عظیم جامعه هستند. موضوع نظام رتبه بندی معلمان، تامین نیروی انسانی و پرداخت حقوق معلمین موضوعی است که باید مورد توجه باشد.

نماینده نائین ادامه داد: طرح الگوی کشت باید طبق قانون برای تمامی نقاط کشور در سال اول برنامه تعریف شود اما چه شد؟ متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در حوزه تامین اجتماعی چه شد؟ اگر فردی با ۳۰۰ هزار تومان در حوزه تامین اجتماعی بازنشسته شود مشمول خدمات حمایتی نمی‌شود. چون مستمری دریافت می‌کند.

پوربافرانی تصریح کرد: بانکداری اسلامی کجا است؟ مگر قرار نبود طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه فاصله میان سود تسهیلات با سود سپرده‌ها کاهش پیدا کند. ۲۰ درصد از منابعی که قرار است در اختیار تولید قرار بگیرد با بهانه‌های واهی در حوزه بانکی بسته می‌شود. آیا این مشمول ماده ۳۵ برنامه ششم توسعه و ماده سوم قانون توسعه کشور نیست. لازم است همه همکاران در حوزه نظارت به اجرای برنامه ششم توسعه توجه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 8 =