کد خبر : 190423
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

رئیس جدید سازمان دارالقرآن معرفی شد

رئیس جدید سازمان دارالقرآن معرفی شد

به گزارش قائم آنلاین، در این مراسم که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- با بیان اینکه ما ظرفیت‌های بسیار عظیمی را در عرصه فعالیت‌ها و مفاهیم قرآنی در کشور داریم، گفت: محور تبلیغات اسلامی باید بر پایه قرآن باشد. ما هر جایی که به بلوغ رسیده‌ایم

به گزارش قائم آنلاین، در این مراسم که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه) برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین قمی -رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- با بیان اینکه ما ظرفیت‌های بسیار عظیمی را در عرصه فعالیت‌ها و مفاهیم قرآنی در کشور داریم، گفت: محور تبلیغات اسلامی باید بر پایه قرآن باشد. ما هر جایی که به بلوغ رسیده‌ایم با نگاه و تاروپود قرآنی بوده است و قیام و استقامت خود را به برکت قرآن داریم. هر آنچه کار تبلیغی و سیاست بالادستی در کشور حاکم می‌شود باید بر محور قرآن باشد. در اینجا از خدمات آقای قره‌شیخلو تقدیر و تشکر می‌کنم و به آقای اخوان صباغ اعلام می‌کنم که تمام جامعه قرآنی پشتیبان شما هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر گام دوم انقلاب باید محکم‌تر از قبل در عرصه فعالیت‌های قرآنی گام برداریم. گام دوم انقلاب یعنی گام اول به ثبات رسیده و در گام دوم که باید مسیر دشوارتر و قدم‌ها محکم‌تر باشد، گام برداریم. ما سعی کرده‌ایم در هیأت امنا از حضور خانم‌ها در عرصه قرآن بهره ببریم و همچنین در صددیم فعالیت حوزه‌های علمیه در عرصه مفاهیم قرآنی بیشتر از گذشته باشد. از سایر جریان‌های قرآنی نیز که در کشور وجود دارد بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند: «آن مومنی تمجید و ستایش دارد که دایره علاقه‌مندان به مکتب قرآن و اهل بیت (ع) را توسعه می‌دهد.» اگر جامعه قرآنی، جامعه محدودی است، اگرچه تمام جامعه تمایل قرآنی دارند اما باید جامعه قرآنی توسعه پیدا کند و نگاه و تجلی به این کلام الهی باید گسترش یابد. ما نمی‌خواهیم چیزی از سازمان دارالقرآن کم کنیم بلکه می‌خواهیم به توان آن اضافه کنیم.

چالش‌های قرآنی در کشور وجود دارد

در ادامه، مهدی قره‌شیخلو -رئیس سابق سازمان دارالقرآن- فت: تلاش کردیم در این چند سال براساس تکالیف و برنامه‌هایی که بر عهده سازمان بوده است انجام وظیفه کنیم. ما به دنبال انحصارطلبی نبوده‌ایم. قانون‌مدار بوده و صادقانه با مخاطب و مدیران رفتار کرده‌ایم. وفای به عهد از دیگر اموری بود که به آن توجه کردیم. به برکت قرآن این سازمان ریالی بدهکاری ندارد و ما همواره درصدد این بودیم که اگر قرار است در عرصه قرآن فعالیتی داشته باشیم بر محور کیفیت باشد چرا که گاهی دچار آمارزدگی می‌شویم. اگر در طول این چند سال معلمان قرآنی تربیت کرده‌ایم همگی از کیفیت ۸۰ درصدی برخوردار هستند.

او یادآور شد: رعایت انضباط و شفاف‌سازی جزو اموری بوده است که به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم اما باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که چالش‌های قرآنی در کشور وجود دارد و نیازمند ساختار مناسب هستند. ما نیازمند نیروهای مخلص و متعهد بیشتری در کشور هستیم که در عرصه مفاهیم و فعالیت‌های قرآنی گام بردارند. نیازمند طرح و برنامه به روز و کنترل کیفیت هستیم. نیازمند فضاسازی جدیدی که با نسل امروز همخوانی داشته باشد نیز هستیم.

تمسک به قرآن و ولایت راه پیشرفت ایران است

در ادامه، اخوان صباغ –رئیس جدید سازمان دارالقرآن کریم- یادآور شد: امروز ما بر سر سفره نظامی هستیم که به برکت قرآن فعالیت خود را آغاز کرده است و به برکت نظام جمهوری اسلامی حقیقت قرآن را به مردم نشان بدهد. زندگی قرآنی، سبک زندگی قرآنی و تربیت قرآنی از جمله راهکارهایی است که باید به آن بپردازیم. در کنار پرداختن به ظواهر و زیبایی باید به مفاهیم قرآن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

در ادامه، سلیمی –از اساتید قرآنی کشور- گفت:‌ یکی از خصلت‌های نظام جمهوری اسلامی این است که هر کدام از خصایص بر سر جای خودش است. پست و مقام امانت الهی است و خوشبختانه در سازمان دارالقرآن این امر به فردی داده شد که تمام عمر و جوانی‌اش در خدمت قرآن بوده است. قرآن کتاب انسان‌سازی است که تمام کامیابی ما در طول تاریخ با قرآن بوده است و اگر جایی ناکامی داشته‌ایم به دلیل آن بود که مطابق با دستور قرآن عمل نکرده‌ایم. تمسک به قرآن و ولایت راه پیشرفت ایران است.

مهمترین رسالت سازمان تبلیغات در سه محور خلاصه می‌شود

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی-دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور- با بیان این مطلب که سازمان دارالقرآن به عنوان پرسابقه‌ترین نهاد قرآنی کشور و پیشاهنگ در ترویج قرآن محسوب می‌شود، گفت: مهمترین رسالت سازمان تبلیغات در سه محور خلاصه می‌شود که عبارتند از تحول‌آفرینی، بروزرسانی و نوآوری و اهم فعالیت‌های قرآنی در توسعه فرهنگ قرآنی، انس با قرآن و رفتار و عمل قرآنی خلاصه می‌شود. ارتباط سازمان دارالقرآن با سایر سازمان ‌ها برحسب وظایف و تکالیفی بوده که بر عهده داشته است. مهمترین مزیت سازمان دارالقرآن از سال ۷۰ تاکنون انگیزه برای پیگیری امور قرآنی بوده است و امیدواریم این انگیزه تداوم پیدا کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 7 =