کد خبر : 190417
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

امیرحسنخانی: دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی به مجلس گزارش دهد

امیرحسنخانی: دیوان محاسبات درباره نحوه هزینه‌کرد ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی به مجلس گزارش دهد

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا امیر حسنخانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز در کشور با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط برای تبدیل به کشوری اثرگذار ایجاد شده است. اگر مبتنی بر نظرات مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام عمل می‌کردیم مردم فشار کمتری را در این شرایط

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا امیر حسنخانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز در کشور با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط برای تبدیل به کشوری اثرگذار ایجاد شده است. اگر مبتنی بر نظرات مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام عمل می‌کردیم مردم فشار کمتری را در این شرایط تحمل می‌کردند. اگر اکنون در جنگ اقتصادی و شرایط تحریمی هستیم چرا نباید کار مضاعف و مدیریت جهادی انجام دهیم. چرا نباید به مردم اعتماد شود و یا برخی تصدی‌های دولتی به مردم واگذار نشود؟ چرا مردم باید برای ورود به برخی دستگاه‌ها از گیت‌های مختلف عبور کنند. چرا نباید این گیت‌ها را برداریم. چرا اختیارات استانداران و فرمانداران افزایش پیدا نمی‌کند و تا چه زمانی باید در تهران برای استان‌ها تصمیم گرفته شود.

وی با بیان اینکه از هیات دولت می‌خواهیم نگاهی متوازن و عدالت محور به کلیه مدیران استان و شهرستان‌های استان خراسان جنوبی داشته باشند، بیان کرد: شغل اکثر مردم در خراسان جنوبی کشاورزی است. تا به حال حدود ۴۰ درصد حق‌آبه مردم کسر شده است. با این وجود مجددا نیز تصمیم به کسر حق آبه مردم دارند. مردم معیشت و ارتزاق خود را چگونه تامین کنند؟ متاسفانه با توجه به کاهش حق‌آبه علی رغم اتمام مطالعات آب‌های ژرف هنوز برداشت از آب‌های ژرف عملیاتی نشده، وزارت نیرو در این خصوص اقدامات خود را سرعت بخشد.

نماینده مردم فردوس اظهار کرد: متاسفانه شهرستان فردوس فاقد اعتباری برای منابع پایدار آب شرب است. درخواست دارم حتما این موضوع مورد توجه قرار گیرد. علی رغم کاهش درآمد کشاورزان به دلیل کاهش حق‌آبه متاسفانه محصولاتی چون زعفران و انار نه خرید تضمینی و حتی خرید توافقی ندارند که این موضوع سبب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

امیرحسنخانی در پایان اضافه کرد: متاسفانه علی رغم کارهای بسیار خوبی که جمعی از همکاران برای اصلاح مشکلات اصلی کشور مانند اصلاح نظام بانکداری و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم با توجه به شرایط تحریمی انجام دادند نمایندگان دولت با حضور در مجلس به نمایندگان قول دادند لوایح را در این باره ارائه کنند که هیچ کدام از این کارها عملیاتی نشده و مردم همچنان در فشار روز افزون در اثر تحریم‌ها هستند. لازم است دیوان محاسبات گزارش کامل از عملکرد دولت نسبت به هزینه کرد ارز اختصاص یافته ۱۴ میلیارد دلاری به مجلس ارائه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 15 =