کد خبر : 190152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

۱۳ آبان؛ نماد استکبارستیزی و بصیرت سیاسی نسل جوان

۱۳ آبان؛ نماد استکبارستیزی و بصیرت سیاسی نسل جوان

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت و گو ، با گرامیداشت ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز گفت: وجود نسل جوان بصیر و آگاه، از افتخارات انقلاب و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران است. مدیرکل آموزش و

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت و گو ، با گرامیداشت ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز گفت: وجود نسل جوان بصیر و آگاه، از افتخارات انقلاب و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در این روز بسیاری از دانش‌آموزان به عنوان قشری فرهیخته با پیام ایثار و شهادت، در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضوری پرشور و گسترده در کنار آحاد مردم خواهند داشت و انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی نشان خواهند داد.

وی اظهار کرد: بصیرت سیاسی، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، ما را به خوداتکایی و در نهایت به پیشرفت علمی و تعالی کشور می رساند، ضمن اینکه با بصیرت می‌توان بسیاری از توطئه‌های دشمن و نقشه‌های شوم بدخواهان را شناخت و آن را خنثی کرد.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: راهپیمایی ۱۳ آبان؛ نماد استکبارستیزی، وحدت ملی و بصیرت سیاسی نسل جوان است و امسال نیز در این روز همانند سالهای گذشته و با تفاوت فاحش و با شور و هیجان بیشتر، شاهد حضور دانش‌آموزان عزیز و همکاران فرهنگی و حتی تعداد زیادی از اولیا هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در جهت برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم از سوی دستگاهها و نهادها اندیشیده شده است و مشارکت خوبی از طرف مسئولان انقلابی در جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان وجود دارد.

وی افزود: شعار اصلی روز ۱۳ آبان، مرگ بر آمریکاست و دانش‌آموزان همچون سایر اقشار، با حضور حداکثری خود این شعار انقلابی را بر علیه جنایات سردمداران آمریکا، سر خواهند داد.

سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی در قم اجرا می‌شود

شیخ‌الاسلام در ادامه بیان کرد: امسال در مسیر راهپیمایی، سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزی در قم اجرا می‌شود همچنین گروههای سرود مختلف دانش‌آموزی در بین مسیر راهپیمایی، مستقر می‌شوند و به اجرای اشعار انقلابی می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در ابتدای صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان، تجمع دانش‌آموزان در سطح مدارس را داریم که همگی به سمت محل آغاز راهپیمایی یعنی جوار بیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی(ره) در میدان روح الله قم حرکت کرده و همگام با مردم با سردادن شعار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) می روند.

علت نام‌گذاری روز دانش‌آموز، واقعه کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در اعتراض به حکومت پهلوی در دانشگاه تهران در کنار دانشجویان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =