کد خبر : 190281
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
-

در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم

در سفر به استانبول از کجاها دیدن کنیم

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام سفر باتو، در ادامه به بررسی برخی از جاذبه‌های دیدنی استانبول می‌پردازیم. قدم زدن و عکاسی در پارک امیرگان پارک امیرگان جزو زیباترین و خوش‌منظره‌ترین پارک‌های استانبول هست. در این پارک همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا بازدیدکنندگان خاطراتی خوش را در این پارک ثبت کنند. در این پارک که

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام سفر باتو، در ادامه به بررسی برخی از جاذبه‌های دیدنی استانبول می‌پردازیم.

قدم زدن و عکاسی در پارک امیرگان

پارک امیرگان جزو زیباترین و خوش‌منظره‌ترین پارک‌های استانبول هست. در این پارک همه‌چیز دست‌به‌دست هم داده تا بازدیدکنندگان خاطراتی خوش را در این پارک ثبت کنند. در این پارک که پیشینه‌ای تاریخی نیز دارد پر است از درختان کهن‌سال و گیاهان زینتی زیبا و محوطه‌سازی‌های بدیع و خلاقانه‌ای که همگان را وسوسه می‌کند تا در قسمت‌های مختلف پارک بچرخند و دیدنی‌های تازه را کشف کنند.

در این پارک دو تالاب بزرگ و قدیمی وجود دارد. این دو تالاب با درختان و گل‌های زیبای اطرافشان یکی از بهترین موقعیت‌ها را برای عکاسی و نشستن در کنار طبیعت و لذت بردن از مناظر طبیعی را ایجاد کرده  و در داخل محوطه سه عمارت وجود دارند که با فاصله از هم قرار گرفته‌اند و انجا از چوب بنا شده‌اند. موقعیت و لوکیشن پارک امیرگان به خاطر قرارگیری در کنار تنگه‌ی بسفر آن را به پارکی مشهور و پرمخاطب تبدیل کرده و علاوه بر جذابیت‌های تاریخی و طبیعی که دارد به خاطر نزدیکی به این تنگه میزبان بسیاری از توریست‌ها در سفر استانبول هست.

بورک‌های خوشمزه بخورید

بورک هم از میان وعده‌هایی است که اهالی استانبول بسیار علاقه دارند آن را برای صبحانه بخورند. در بورک موادی مانند پنیرهای مختلف را با سبزی‌ها تازه مانند جعفری خردشده و گشنیز ترکیب کرده و در خمیرهای بسیار نازکی که به نام خمیر یوفکا معروف هستند و برای درست کردن باقلوا نیز کاربرد دارند می‌پیچند و در فر میزند و روی آن را زرده تخم‌مرغ و سیاه‌دانه می‌مالند تا برشته شود و بسیار لذیذ هست و در سال‌های اخیر در کشور خودمان نیز انواع بورک‌ها تهیه و طبخ می‌شود.

بازدید از کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه یکی از زیباترین کاخ های استابول در سفر باتور می‌باشد این کاخ از اهمیت زیادی برای عثمانیان برخوردار بود این کاخ از یادگاره‌های اواخر سلطنت عثمانی‌ها بود و به همین دلیل در ساخت این کاخ تلاش زیادی برای منحصربه‌فرد بودن معماری و طراحی آن انجام‌ شده بود تا حدی که از هنرمندان و معماران بسیاری از گوشه و کنار دنیا کمک گرفته شده تا زیباترین کاخ را آن‌ هم در یکی از بهترین موقعیت‌های شهر استانبول بسازند؛ و سرانجام این پروژه با موفقیت به پایان رسیده و این کاخ در روبه‌روی تنگه‌ی بسفر ساختند و منظره‌ای بسیار زیبا در استانبول به وجود آمد. همه‌روزه به‌غیراز روزهای  پنجشنبه می‌توانید از ساعت نه صبح تا پنج عصر از این بنای باشکوه دیدن کنید و عکس‌های زیبایی از آن تهیه کنید. عکس‌های کارت‌پستالی این کاخ از دور و از کنار تنگه‌ی بسفر یکی از منحصر به‌ فردترین عکس‌های توریستی استانبول هست. در ساخت این کاخ از معماری سبک‌های ایرانی اسلامی اروپای کلاسیک و نئوکلاسیک و سبک مصری و عربی بهره گرفته شد و با تلفیق این سبک‌ها چنین بنای منحصر به فرد و تکرار نشدنی به وجد آمد که امروزه مزیبان بسیاری از جهانگردان و توریست‌ها در تور استانبول هست.

بازار مصری‌ها یا بازار ادویه استانبول

بازار مصری‌ها که معروف به بازار ادویه استانبول در تور استانبول هست جزو بازارهای قدیمی و پر مشتری و همچنین پر توریست شهر هست. بازدید از این بازار بسیار جالب و درعین‌حال جذاب خواهد بود چرا که در گشت‌وگذار در این بازار با ادویه‌ها، چاشنی‌ها و خوشمزه‌جاتی آشنا می‌شوید که تاکنون نه دیده بودید و نه از قبل نامشان را شنیده بودید. بازار ادویه به این خاطر به بازار مصری‌ها هم مشهور است که ابتدا این بازار را دولت ترکیه با گرفتن مالیات از مصری‌ها و تاجران مصری برپا کرد.

در این بازار انواع و اقسام ادویه‌های پلویی، خورشتی، ادویه‌های غذاهای دریایی و ادویه‌های کبابی و ادویه‌های شیرینی‌ها و مواد اولیه و چاشنی‌های مختلف را می‌توانید پیدا کنید. با طعم‌دهنده‌های جدید آشنا شوید. از گیاهان معطر و شفابخش دارویی خرید کنید و سوغاتی ببرید و همچنینی در قسمت‌های مختلف این بازار انواع قهوه‌های تازه را بخرید و امتحان کنید. در این بازار غیر از ادویه‌جات انواع شیرینی‌ها و سوغاتی‌های مخصوص ترکیه هم پیدا می‌شود و قیمت ادویه‌ها در آن پایین‌تر از سایر جاهاست. در این بازار تخفیف گرفتن را فراموش نکنید و حتما حواستان به ساعت باشد. انقدر خوراکی‌های خوشمزه و خوردنی‌ها و تنقلات این بازار وسوسه کننده هستند که همه یادشان می‌رود چند ساعت در آنجا گشت‌وگذار کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + چهارده =