کد خبر : 190184
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

حمله نیروهای حفتر به فرودگاه معیتیقه طرابلس و بسته شدن حریم هوایی فرودگاه مصراته

حمله نیروهای حفتر به فرودگاه معیتیقه طرابلس و بسته شدن حریم هوایی فرودگاه مصراته

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی ارتش مستقر در شرق موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور طی عملیات هوایی، انبار وابسته به دولت توافق ملی لیبی در پایگاه هوایی معیتیقه و انبار فرودگاه دانشکده هوایی شهر مصراته

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی ارتش مستقر در شرق موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور طی عملیات هوایی، انبار وابسته به دولت توافق ملی لیبی در پایگاه هوایی معیتیقه و انبار فرودگاه دانشکده هوایی شهر مصراته را مورد هدف قرار دادند.

وی در این بیانیه افزود: طبق اطلاعاتی که سازمان‌ اطلاعات وابسته به نیروهای مسلح ارائه کرد، اماکن مختلف در بخش نظامی معیتیقه و نیز فرودگاه دانشکده هوایی رصد شد. نیروهای اطلاعاتی ما این اماکن را که برای تأمین و ذخیره پهپادها و موشک‌ها استفاده می‌شد، شناسایی کردند.

طبق این بیانیه، نیروهای هوایی وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی بخش نظامی معیتیقه و دانشکده هوایی را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است، جنگنده‌ها از چندین پایگاه به صورت همزمان به این اماکن حمله کرده و کاملا آنها را تخریب کردند.

در این راستا اداره فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس از بسته شدن موقت حریم هوایی در فرودگاه مصراته در پی حمله هوایی نیروهای حفتر خبر داد.

این فرودگاه به بازگشت هواپیمای خطوط هوایی آفریقا که از فرودگاه قرطاج تونس به فرودگاه صفاقس می‌آمدند به دلیل بسته بودن فرودگاه مصراته و حضور جنگنده‌ها در منطقه اشاره کرد.

از سوی دیگر، یک منبع محلی لیبی در مصراته گفت، آتش سوزی نیز در فرودگاه مصراته رخ داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 9 =