کد خبر : 190267
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
-

بررسی جنبش زنان آمریکا از منظر نقش آن در تحولات سیاسی و اجتماعی این کشور از نگاه یک کارشناس

بررسی جنبش زنان آمریکا از منظر نقش آن در تحولات سیاسی و اجتماعی این کشور از نگاه یک کارشناس

به گزارش قائم آنلاین، زهره خوارزمی، در نشستی با عنوان نگاه انتقادی به مسایل روز آمریکا با محوریت مسائل روز آمریکا درباره سوء استفاده از قدرت از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و تاثیر آن بر روند استیضاح او گفت: سوء استفاده از قدرت جنبه‌های مختلفی دارد. اما کتابی به تازگی چاپ شده است

به گزارش قائم آنلاین، زهره خوارزمی، در نشستی با عنوان نگاه انتقادی به مسایل روز آمریکا با محوریت مسائل روز آمریکا درباره سوء استفاده از قدرت از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و تاثیر آن بر روند استیضاح او گفت: سوء استفاده از قدرت جنبه‌های مختلفی دارد. اما کتابی به تازگی چاپ شده است به نام “all the president’s women”؛ در این کتاب مطرح شده است که سوء استفاده از قدرتی که ترامپ در رفتار با زنان انجام داده است می تواند در زمینه استیضاح او نیز رخ دهد.
خوارزمی با توجه به انتقادها و اعتراض‌های جامعه زنان آمریکا درباره رئیس‌جمهور این کشور گفت: زنان برای انتخاب ترامپ یک چالش جدی خواهند بود.
او علاوه بر این به نقش خودآگاهی در جنبش زنان آمریکا و تاثیر آن در تعاملات جریان مقاومت جامعه آمریکا، تشریح کرد: خودآگاهی نسبت به جریان مقاومت آمریکا در میان زنان به وجود آمده و شواهد زیادی نیز دارد. اما این بدان معنا نیست که جنبش زنان آمریکا چالشی ندارد. چالش ها زیادند و یکی از آن ها پایان دادن به پدرسالاری است؛ وقتی واژه مردم سالاری را در آمریکا بررسی می کنیم در نهایت با شکلی پدرسالارانه مواجه می شویم و ترامپ با تمام من من گفتن ها نمود مرد دموکراتیکی افلاطون است.

خوارزمی در ادامه مطرح کرد که در کتاب nasty women پیشنهاد شده است برای ایجاد یک جنبش عظیم در آمریکا باید کاری برای برطرف شدن شکاف ها کرد اما برای این مسیر یک رهبر نیز نیاز است.

این کارشناس افزود: چالش دیگر درگیری میان نمایندگان زن دموکرات است که نمونه آن درگیری و رقابت میان نانسی پلوسی و دیگر نمایندگان زن دموکرات و رنگین پوست در کنگره آمریکاست.

وی در پایان گفت: مطابق ایده ای که در همین کتاب مطرح شده است، ریاست جمهوری زنان هنوز در آمریکا باورپذیر نیست و یا این تفکر وجود دارد که هنوز زنی در جامعه آمریکا به میان نیامده که بتواند به طور قدرتمند و یک پارچه در این مسند ظاهر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 9 =