کد خبر : 190009
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

نشریات دانشجویی دانشگاه تهران صاحب مجوز علمی می‌شوند

نشریات دانشجویی دانشگاه تهران صاحب مجوز علمی می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین، دکتر مجید فرهنگی در نشست خبری امروز که به منظور تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری برگزار شد، به جزئیات برگزاری دومین جشنواره فرهنگ این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران در طول سال جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی و … برگزار می‌کند، اما جای خالی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر مجید فرهنگی در نشست خبری امروز که به منظور تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری برگزار شد، به جزئیات برگزاری دومین جشنواره فرهنگ این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه تهران در طول سال جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی و … برگزار می‌کند، اما جای خالی جشنواره‌ای در حوزه فرهنگ در میان این برنامه‌ها احساس می‌شد که از سال ۹۶ تصمیم گرفتیم این جشنواره را نیز برگزار کنیم که البته به دلیل مسائل مالی سال گذشته برگزار نشد و دومین دوره آن را از ۱۹ تا ۲۲ آبان ماه جاری برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه ترویج فرهنگ دانشگاهی اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری را شعار اصلی جشنواره فرهنگ عنوان کرد و گفت: انجمن‌های علمی، دانشجویی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی، نشریات دانشجویی و … از جمله مهمترین بخش‌های برگزاری این جشنواره هستند. در واقع برگزیدگان جشنواره در حوزه ملی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی که آثار فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگ ارسال کرده‌اند نیز در بخش دانشگاهیان برتر معرفی خواهند شد، ضمن اینکه بخشی را نیز به مدیران و کارشناسان دانشگاه اختصاص دادیم که بر اساس شاخص‌های مشخص افراد برتر در این حوزه تقدیر شوند، بطوریکه اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه ۲۲ آبان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری چهارمین دوره مسابقات ترویجی گرامیداشت “روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه”، نمایشگاه علم در قاب هنر، نمایشگاه علم و فناوری و آشنایی با ایده‌های کارآفرینی از جمله برنامه‌های مهم برگزاری جشنواره سه روزه فرهنگ است.

دکتر سرسنگی از افتتاح سرای نشریات دانشجویی در جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این سرای نشریات یک پاسخ فرهنگی در حوزه نشریات دانشجویی به شمار می‌رود که در این کافه دانشجویان نشریات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: دومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار نیز که اولین دوره آن سال گذشته برگزار شد، در تاریخ ۲۶ آذر ماه امسال در حوزه اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی برگزار خواهد شد.

اعطای مجوز علمی به نشریات دانشجویی

دکتر سرسنگی از اعطای مجوز علمی به نشریات دانشجویان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: ما در دانشگاه تهران برای نشریات دانشجویی که بنا به تشخیص کمیته ناظر از نظر محتوایی و شکلی ویژگی علمی داشته باشند، مجوز علمی صادر می‌کنیم. در واقع این نشریات به معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه معرفی خواهند شد و این مجوز را دریافت می‌کنند.

ابلاغ دو آئین‌نامه جدید در حوزه اساتید

وی همچنین از تشکیل آئین‌نامه استاد مشاور در انجمن‌های علمی و استاد مشاور فرهنگی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تعدادی از اساتید ما در گروه‌های آموزشی می‌توانند با توجه به رشته تخصصی در انجمن‌های علمی و همچنین فرهنگی به عنوان استاد مشاور منصوب شوند. در واقع ما در دانشگاه قبلا آئین‌نامه استاد مشاور تحصیلی را داشتیم که بر اساس آن هر ۱۰ دانشجو یک استاد در اختیار داشتند که به آنها در مسائل تحصیلی کمک می‌کرد؛ اما در حال حاضر این آئین‌نامه جای خود را به آئین‌نامه مشاور فرهنگی تغییر داده است که علاوه بر مشاوره تحصیلی مشاوره فرهنگی نیز ارائه می‌دهد که البته این اساتید از امتیازات خاصی بهره‌مند می‌شوند.

اعلام فراخوان عضویت در باشگاه دانش آموزی تا دو روز آینده

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از اعلام فراخوان عضویت در باشگاه دانش آموزی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان کشور و آشنایی آنها با محیط دانشگاه کار خود را شروع کرده و فراخوان عضویت آن تا دو روز آینده ابلاغ می‌شود و تمامی دانش‌آموزان سراسر کشور می‌توانند در این باشگاه عضو شوند. البته امتیازات خاصی را نیز برای دانش آموزان مناطق محروم و افرادی که از نظر مالی در وضعیت نامساعدی قرار دارند، در نظر گرفته‌ایم.

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه مهارت آموزی

دکتر سرسنگی همچنین به جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری دوره‌های مهارتی آموزشی و ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزشی و مشاوره شغلی دانشجویان منعقد شده است که در نظر داریم دانشجویانی تربیت کنیم که بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند با مهارت‌هایی که دارند، وارد بازار کار شوند و مدارک اعطایی به دانشجویان نیز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صادر خواهد شد که اعتبار بین‌المللی دارد.

وی در خصوص طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه تهران نیز گفت: ما اعتقاد داریم هر کسی که مدیریت می‌کند و یا اینکه در جایگاه استادی آموزش می‌دهد، باید از بدو ورود تا موقع بازنشستگی یک‌سری آموزش‌های مهارتی به منظور برقراری ارتباط صحیح با دانشجو و انتقال مفاهیم را ارائه بدهد که به این منظور این طرح را در دانشگاه اجرایی می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان با تاکید بر اینکه از دوره مسئولیت وی در دانشگاه تهران یک نشریه دانشجویی توقیف یا تعلیق نشده است، گفت: در حال حاضر ۱۸۱ انجمن علمی، ۸۹ کانون فرهنگی، ۳۸۲ نشریه دانشجویی و ۵۷ دفتر تشکل اسلامی در دانشگاه داریم و مجوز ۲۰ نشریه دانشجویی نیز امروز صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + سیزده =