کد خبر : 189987
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
-

فرش قرمز، زیر پای جویندگان دانش

فرش قرمز، زیر پای جویندگان دانش

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام کفپوشان، فارغ از اینکه بچه‌ها، در کدام مقطع تحصیلی قرار دارند، باید به این واقعیت مهم توجه داشت که محیطی که در آن پرورش می‌یابند، به طور مستقیم بر عملکرد تحصیلی و رشد شخصیتی‌شان تاثیرگذار است. براین اساس، پرداختن به موضوع معماری و طراحی فضاهای آموزشی، اهمیت می‌یابد و

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام کفپوشان، فارغ از اینکه بچه‌ها، در کدام مقطع تحصیلی قرار دارند، باید به این واقعیت مهم توجه داشت که محیطی که در آن پرورش می‌یابند، به طور مستقیم بر عملکرد تحصیلی و رشد شخصیتی‌شان تاثیرگذار است. براین اساس، پرداختن به موضوع معماری و طراحی فضاهای آموزشی، اهمیت می‌یابد و در این راستا، عنصر مهمی به نام کفپوش فضای آموزشی نیز به عنوان عامل محیطی بسیار تعیین کننده خودنمایی می‌کند. مسئله کفپوش مناسب برای مکان‌های آموزشی، گستره موضوعی زیادی را در بر می‌گیرد. از کلاس‌های کوچک آموزشی تفریحی مهدکودک تا آموزشگاه و فضای دانشگاه، همه در دایره کفپوش مناسب مکان‌های آموزشی قرار می‌گیرد. در هر محیط آموزشی، باید برای انواع نیازها، پیش‌بینی‌های لازم شده باشد؛ محیطی که در آن آموزش‌های درسی انجام می‌شود، با فضاهایی که در آنها فعالیت‌های بدنی و ورزشی صورت می گیرد، تفاوت‌های ماهوی دارند. فضای ورزشی در محیط‌های آموزشی، نیازمند استانداردها و امکاناتی خاص، نظیر کفپوش ورزشی است، تا دانش‌آموزان بتوانند بیشترین جنب و جوش را داشته باشند، در حالی‌ که کلاس درس، باید فضایی آرام داشته باشد تا دانش‌آموزان، تمرکز لازم و قدرت فراگیری داشته باشند. همه اینها را بگذارید کنار دوام محصول و دکوراسیونی که باید برای دانش‌آموزان، هارمونی و زیبایی ایجاد کند.

محیط آموزشی در کشور ما از ضریبی بالا در تناسب «تعداد افراد»، نسبت به «واحد سطح»، برخوردار است. شاید کمتر محیط عمومی را بتوان سراغ گرفت که در یک محیط ۳۰ متر مربعی، حدود ۳۰ نفر برای ساعتهای متمادی، در کنار هم، فعالیت خاصی را انجام دهند، اما مکانهایی نظیر کلاسهای درس مدارس چنین ویژگی را دارند. به همین باید به این موضوع بپردازید که چه محصولاتی برای فضاهای شلوغ و پرتردد مناسبند.

در انتخاب کفپوش برای چنین مکانی چالش‌های زیادی در برابر ما قرار دارد. برای مثال راهروی طویل مدرسه‌ای را در نظر بگیرید که تعداد زیادی کلاس درس، کنار هم به ردیف ایستاده‌اند. یا کلاس‌های آزمایشگاهی را در نظر داشته باشید که هر لحظه ممکن است مواد شیمیایی روی کفپوش آن بریزد. کلاس‌ها و محیط دبستان و مهدکودک‌ها را هم نباید از یاد برد که در عین زیبایی و جذابیت، باید امنیت هم داشته باشند. چون قطعا کودک پنج، شش ساله، زیاد خواهد دوید اما یک استاد دانشگاه خیر!

کسانی که به هر دلیلی قصد بهینه‌سازی فضای آموزشی را دارند، باید اطلاعات و آگاهی خود را در مورد عناصر شکل‌دهنده محیط، بالا ببرند. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی، به بورس این محصولات سری بزنید. مثلا بورس انواع کفپوش، جای مناسبی برای افزایش آگاهی شما در این خصوص است یا اگر به فکر صرفه‌جویی در وقت و هزینه هستید، در وبسایت‌های فروش اینترنتی کفپوش سر و گوشی آب بدهید، شاید بد نباشد به فروشگاه کفپوشان به عنوان یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کفپوش، سر بزنید!

کفپوش مناسب مکان‌های آموزشی، شاد یا رسمی؟

از گزینه‌های رایج مکان‌های آموزشی لینولئوم‌ها هستند. این کفپوش‌ها برای دکوراسیون شاد و رنگارنگ مهدکودک‌ها و کلاس‌های دبستان مناسب است. این محصول در برابر جذب گرد و غبار نیز مقاوم است و برای محیط‌های مهدکودک و مکان‌های آموزشی که کودکان و نوجوانان در آن حضور دارند انتخاب خوبی است. البته وقتی صحبت از کودکان و نوجوانان می‌شود دغدغه آلرژی و حساسیت نیز به میان می‌آید و این کفپوش به دلیل نظافت آسانی که دارد، محیطی تمیز را به ما هدیه می‌دهند.

اگر می‌خواهید صدای پای‌تان را نشنوید، پیشنهاد ما را بشنوید!

اما اگر عایق صدا برای شما اولین و بزرگترین چالش مکان آموزشیست، p.v.cها را امتحان کنید. در صورتی‌ که مدیر آموزشگاهی هستید که چندین طبقه کلاس درس دارد و نمی‌خواهید صدا از طبقه‌ای  به طبقه دیگر منتقل شود کفپوش‌های p.v.c. انتخاب خوبی هستند.

نظافت و تعویض دو چالش کفپوش مناسب مکان‌های آموزشی

توصیه می‌شود به انواع کفپوش تایل توجهی ویژه داشته باشید. تایل‌ها، ساختاری پازلی دارند و در صورت آسیب دیدن یک قطعه، می‌توان به راحتی آن را تعویض کرد. تمام انواع کفپوش، اعم از موکت‌ها و کفپوشهای p.v.c، مدل تایل دارند. دو گزینه مناسب برای این مکان‌ها، موکت تایل‌ها و p.v.c.های اسفیرای هموژن هستند. موکت تایل‌ها به دلیل تعویض راحت، گزینه ایده‌آلی برای مکان‌های آسیب‌پذیرند. اما در مورد p.v.cهای اسفیرای هموژن، داستان اندکی فرق می‌کند. در واقع به دلیل مقاومت سطح این نوع کفپوش در برابر خراش، مواد شیمیایی و لکه‌ها، برای کلاس‌های آزمایشگاهی بسیار مناسب هستند. p.v.c اسفیرای هموژن به طور صددرصد از ماده سمی فتالات عاریست. به همین دلیل علاوه بر محیط‌های خاص نظیر آزمایشگاه‌ها، برای محیطی که در آن کودکان و افراد آسیب‌پذیر هستند، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌روند.

کفپوش، نه برای زیرپا بلکه روبروی دیدگان ما!

به یک نکته به ظاهر ساده در مورد محیط‌های آموزشی توجه کنیم. یکی از مکان‌هایی که ممکن است به کفپوش نیاز داشته باشد، به جای آن که زیر پای‌مان باشد، مقابل چشمانمان قرار می‌گیرد. این مکان، تابلوی اعلانات مدرسه و دانشگاه است. این تابلوها ممکن است در راهروی مدرسه، دانشگاه و حتی درون کلاس درس نصب شود. این قسمت نیز می‌تواند گرد و غبار را جذب کند. پس بهتر است از سطوحی که راحت تمیز می‌شود یا ضد باکتری است برای آن مورد استفاده قرار گیرد. انواع موکت‌های با کیفیت، گزینه خوبی برای این تابلو هستند چون نرمی لازم را برای نصب اطلاعات دارند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع کفپوش به سایت kafpooshan.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۵۷۷۳۲ تماس بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 17 =