کد خبر : 189846
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

سیمرغ ۷ ماه پس از سیل

سیمرغ ۷ ماه پس از سیل

به گزارش قائم آنلاین،  سیل سال گذشته و همچنین امسال، خسارت‌های فراوانی به واحدهای مسکونی شهرهای مازندران به ویژه شهرستان سیمرغ وارد کرد؛ حالا و پس از ۷ ماه از گذشت این حادثه، آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی را از سوی فرماندار این شهر، پرس‌وجو شدیم که در ادامه می‌خوانید. مجتبی حبیب‌نژاد در گفت‌وگو

به گزارش قائم آنلاین،  سیل سال گذشته و همچنین امسال، خسارت‌های فراوانی به واحدهای مسکونی شهرهای مازندران به ویژه شهرستان سیمرغ وارد کرد؛ حالا و پس از ۷ ماه از گذشت این حادثه، آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی را از سوی فرماندار این شهر، پرس‌وجو شدیم که در ادامه می‌خوانید.

مجتبی حبیب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی واحدهای خسارت دیده سیل امسال در شهرستان سیمرغ با قدردانی ویژه از خدمات سپاه و بسیج در سیل اخیر و خدمات رسانی به سیل‌زدگان گفت: ما در بخش مسکن و از تعداد واحدهای خسارت دیده در ماجرای سیل امسال، از مجموع بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده، پروژه‌های تعمیری در تابستان امسال به اتمام رسید.

وی افزود: اما ۱۴۱ واحد تخریبی که نیاز به احداث مجدد داشتند، تاکنون برای  ۱۳۸ واحد، پروانه ساخت صادر شد و سه واحد دیگر به دلیل عدم پیگیری زیان‌دیده، اقدامی صورت نگرفت.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد: در گروه واحدهای احداثی تاکنون، ۱۳۰ واحد پی کنی کردند، ۱۲۰ واحد بتن ریزی انجام دادند، ۱۱۴ واحد ستون زدند، ۹۴ واحد در مرحله سقف و کلاف قرار دارند و ۷۴ واحد در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۵ واحد از این واحدها اتمام و به بهره‌برداری رسیدند؛ عنوان کرد: ۱۵ واحد مسکونی نیز در مراحل آخر قرار دارند که به زودی افتتاح خواهند شد.

حبیب‌نژاد بیان کرد: همه واحدهای تعمیری و احداثی تاکنون تعداد یک هزار و ۳۰۷ نفر از ما وام معیشتی به مبلغ بیش از ۴۳ میلیارد ریال گرفتند.

وی ادامه داد: ۹۵۴ نفر نیز از گروه تعمیری‌ها وام به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گرفتند و به ۱۳۰ نفر از گروه احداثی‌ها نیز وام بلاعوض به مبلغ ۷ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال پرداخت شد.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه تاکنون ۷۹ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال وام بلاعوض به خسارت دیدگان بخش مسکونی پرداخت کردیم؛ گفت: کل تسهیلاتی پرداختی نیز به خسارت دیدگان مبلغ ۳۲۹ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال تا این لحظه گزارش شده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع، ۴۰ میلیارد تومان از سوی دولت در بخش مسکن به شهرستان سیمرغ تخصیص پیدا کرد که در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

حبیب‌نژاد متذکر شد: طی این مدت بیش از ۱۳۰ هزار پاکت سیمان به یک هزار و ۲۳۰ واحد متقاضی تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات تاکنون یک هزار و ۴۶۱ واحد وام معیشتی به مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال گرفتند.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه ۱۳۸ واحد احداثی، ۶۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات گرفتند؛ یادآور شد: یک هزار و ۱۳ واحد تعمیری نیز ۱۰۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات گرفتند.

این مسئول تاکید کرد: طی نشست اخیر با پیمانکاران و نمایندگان دستگاه‌های متولی مقرر شد تا طی ۱۰ روز آینده، واحدهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مالکان آن‌ها تحویل داده شود.

حبیب‌نژاد افزود: بنا داریم تا در ۲۲ بهمن، مابقی واحدهای باقیمانده احداثی‌ها را به اتمام برسانیم؛ اما با توجه به حجم کار، این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =