کد خبر : 189732
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

آمریکا: تحقیقات دولت عراق درباره اعتراضات اخیر “فاقد اعتبار” است

آمریکا: تحقیقات دولت عراق درباره اعتراضات اخیر “فاقد اعتبار” است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره اعتراضات در عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق باید به خواسته‌های مشروع مردم این کشور که برای رساندن صدای خود به خیابان‌ها آمده‌اند، گوش فرا دهد. وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: واشنگتن از هرگونه تلاش جدی دولت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره اعتراضات در عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق باید به خواسته‌های مشروع مردم این کشور که برای رساندن صدای خود به خیابان‌ها آمده‌اند، گوش فرا دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: واشنگتن از هرگونه تلاش جدی دولت عراق برای مقابله با مشکلات جامعه عراق و حل آنها استقبال می‌کند.

پامپئو در ادامه افزود: تحقیقاتی که دولت عراق درباره اقدامات خشونت‌آمیز اوایل ماه اکتبر انجام داد، “فاقد اعتبار کافی” است و مردم عراق مستحق بازخواست و عدالت واقعی هستند.

وی همچنین عنوان داشت: آمریکا از نزدیک وضعیت عراق را دنبال می‌کند و از همان ابتدا تمامی طرف‌ها را به عدم خشونت دعوت کردیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: با آغاز تلاش‌هایی که برهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام کرد باید محدودیت‌های اعمال شده علیه آزادی بیان و مطبوعات کاهش یابد. آزادی مطبوعات بخش جدایی‌ناپذیر از اصلاحات دموکراتیک است.

پامپئو تاکید کرد: دولت آمریکا به حمایت خود از موسسات عراقی، ملت، امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور ادامه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =