کد خبر : 189601
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
-

مقام آمریکایی: چین و روسیه از نیازهای امنیتی دیگر کشورها سوءاستفاده می‌کنند

مقام آمریکایی: چین و روسیه از نیازهای امنیتی دیگر کشورها سوءاستفاده می‌کنند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلارک کوپر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاست نظامی گفت: روسیه از طریق بازاریابی هدفمند سیستم‌هایی چون اس-۴۰۰ به دنبال بهره‌برداری از نیازهای امنیتی کشورهای دیگر است تا قابلیت‌های قانونی و فناوری ما را با تامین ظرفیت‌های دفاعی بسیار پیشرفته برای آن کشورها به چالش

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلارک کوپر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاست نظامی گفت: روسیه از طریق بازاریابی هدفمند سیستم‌هایی چون اس-۴۰۰ به دنبال بهره‌برداری از نیازهای امنیتی کشورهای دیگر است تا قابلیت‌های قانونی و فناوری ما را با تامین ظرفیت‌های دفاعی بسیار پیشرفته برای آن کشورها به چالش بکشد.

وی به چین و روسیه به عنوان رقبای استراتژیکی اشاره کرد که تلاش می‌کنند تا در اشاعه و توزیع تسلیحات در سراسر جهان پیشرو باشند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از زمانیکه کلاشنیکف به نماد جهانی شبه‌نظامی‌گری‌های مورد حمایت شوروی در جنوب شرق آسیا و آفریقا بدل شد، با این مساله دست به گریبان هستیم. امروز هم روسیه سخت تلاش می‌کند تا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ خود را در سراسر جهان گسترش دهد در حالیکه چین پهپادهای مسلح و نفربرهای زرهی را برای دیگر کشورها تامین می‌کند.

کوپر همچنین به این مساله اشاره کرد که این نخستین بار از جنگ سرد است که آمریکا تسلط جهانی خود را در زمینه فروش سلاح از دست می‌دهد چون بسیاری از کشورها همکاری و شراکت با ایالات متحده در زمینه امنیت و دفاع را ضروری نمی‌دانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =