کد خبر : 189230
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

وجود ۱۲ درصد منابع آبی کشور در لرستان

وجود ۱۲ درصد منابع آبی کشور در لرستان

به گزارش قائم آنلاین، دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان امروز در آیین افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: برگزاری این‌گونه کنفرانس‌های علمی در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان است. وی تصریح کرد: هر ساله در استان لرستان نزدیک به ۲۸ هزار تن ماهی تولید می‌شود که نشان می‌دهد لرستان از جمله قطب‌های مهم

به گزارش قائم آنلاین، دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان امروز در آیین افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: برگزاری این‌گونه کنفرانس‌های علمی در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان است.

وی تصریح کرد: هر ساله در استان لرستان نزدیک به ۲۸ هزار تن ماهی تولید می‌شود که نشان می‌دهد لرستان از جمله قطب‌های مهم پرورش ماهیان در کشور است.

دکتر عزیزی افزود: ۱۲ درصد از منابع آبی کشور در استان لرستان وجود دارد و همین موضوع باعث رشد بخش شیلات در استان لرستان شده است و در دانشگاه لرستان نیز در تناسب با ظرفیت‌های درون استان، رشته تحصیلی شیلات ایجاد شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تعداد ۲۵۰ مقاله علمی از سراسر کشور برای دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است و نشست‌ها و پنل‌های تخصصی متعددی در حوزه ماهی‌شناسی کاربردی نیز در این کنفرانس برگزار خواهد شد.

همچنین تفاهم‌نامه مشترک همکاری توسط دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان و پروفسور اردوغان چیچک از دانشگاه حاجی بکتاش ولی کشور ترکیه، در جهت بسط همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ماهیان و آبزیان، در حاشیه این کنفرانس به امضای طرفین رسید.

تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان، بیوسیستماتیک و رده‌بندی ماهیان، زیست‌شناسی، بوم‌شناسی و جغرافیای زیستی ماهیان، ژنتیک، فیزیولوژی و تکوین ماهیان، تکثیر، پرورش و تغذیه ماهیان، بهداشت، بیماری و انگل‌های ماهیان، ماهی‌شناسی کاربردی، ماهی و ماهی‌شناسی در علوم دیگر محورهای هفتمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =