کد خبر : 189234
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

معرفی سه کتاب با ترجمه عادل فردوسی پور به اهالی فرهنگ

معرفی سه کتاب با ترجمه عادل فردوسی پور به اهالی فرهنگ

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام آژانس کتاب، عادل فردوسی پور به دلیل فعالیت‌هایی که در رسانه ملی در حوزه فوتبال انجام داده، شناخته‌شده‌تر از آن است که نیاز به معرفی داشته باشد اما وی با ترجمه سه کتاب پرفروش در حوزه فرهنگ نیز موفق عمل کرده است به همین دلیل آژانس کتاب به‌عنوان یکی

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام آژانس کتاب، عادل فردوسی پور به دلیل فعالیت‌هایی که در رسانه ملی در حوزه فوتبال انجام داده، شناخته‌شده‌تر از آن است که نیاز به معرفی داشته باشد اما وی با ترجمه سه کتاب پرفروش در حوزه فرهنگ نیز موفق عمل کرده است به همین دلیل آژانس کتاب به‌عنوان یکی از مراکز معتبر و سابقه توزیع و فروش کتاب کشور، در این گزارش به معرفی این کتاب‌ها پرداخته است.

هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن پرمخاطب‌ترین کتاب ترجمه‌شده توسط عادل فردوسی پور است و عبور این کتاب از چاپ سی و سوم نشان از شناخت درست وی از نیازها و پرسش‌های کتاب‌خوانان ایرانی دارد. خوب زندگی کردن، مفهومی است که کمتر کسی برای آن تلاش نکند و به دنبال آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای نیل به این مقصود نباشد. نویسنده این کتاب رولف دوبلی می‌کوشد در کتاب هنر خوب زندگی کردن ذهنیت ما را درباره زندگی متحول کند و این کار را با روایت مثال‌هایی زنده و عینی از باورهای نادرست و ناکارآمد و لزوم تغییر آن‌ها برای رسیدن به زندگی توام با آرامش و موفقیت، انجام می‌دهد. به باور دوبلی، ما برای خوب زندگی کردن به ابزارهای ذهنی کارآمدی نیاز داریم که در هنگام لزوم و در موقعیت‌های مختلف و پیچیده زندگی، تصمیم‌گیری و عملکرد ما را هدایت کنند. وی این ابزارها را در کتاب هنر خوب زندگی کردن در ۵۲ سرفصل به خواننده می‌شناساند گرچه اذعان می‌کند که تعداد این ابزارها بسیار فراتر از ۵۲ ابزاری است که در این کتاب معرفی‌شده‌اند. عادل فردوسی پور نیز به همراه بهزاد توکلی و علی شهروز در ترجمه این کتاب نثر ساده و روان نویسنده را به‌خوبی به کتاب‌خوانان ایرانی منتقل کرده و مجموعه‌ای از مطالب مفید و کاربردی به همراه ترجمه مطلوب، به موفقیت این کتاب و استقبال مخاطبان از آن انجامیده است. آژانس کتاب، این کتاب پرمخاطب را در کوتاه‌ترین زمان به متقاضیان می‌رساند.

هنر شفاف اندیشیدن

دومین کتابی که کارشناسان آژانس کتاب با ترجمه عادل فردوسی پور به شما معرفی می‌کنند، هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی است. چکیده کلام رولف دوبلی در کتاب هنر شفاف اندیشیدن این است که خطاهای ذهن خود را کنار بزن تا اندیشه شفاف مجال جلوه گری پیدا کند وزندگی تو را متحول نماید. درواقع از دیدگاه این نویسنده و کارآفرین مطرح جهان، شفاف اندیشیدن مدیون شناخت موشکافانه خطاهای ذهن است و این در حالی است که اغلب مردم از شناسایی خطاهای ذهن خود شانه خالی می‌کنند و ترجیح می‌دهند خطاهای ذهن خود را نادیده بگیرند یا این خطاها را به چیزی بیرون از ذهن ربط دهند. نتیجه چنین رفتارهایی دور شدن از شفاف اندیشی و گرفتار شدن از چرخه‌ای بی‌پایان از اشتباهات تکراری است. عادل فردوسی پور و مترجمان همکار وی در ترجمه این کتاب به نثر ساده و شیوای نویسنده وفادار بوده‌اند و تلاش آن‌ها برای انتقال مفاهیم کتاب، رضایت مخاطبان فارسی‌زبان را جلب کرده است چنان‌که این کتاب نیز در بازار نشر ازجمله کتاب‌های پرفروش محسوب می‌شود.

فوتبال علیه دشمن

بعد از معرفی دو کتاب غیر فوتبالی با ترجمه عادل فردوسی پور معرفی یک کتاب فوتبالی هم با ترجمه وی توسط کارشناسان آژانس کتاب برای دوستداران کتاب‌خوانی و فوتبال در نظر گرفته‌شده است. کتاب فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر به واکاوی رشته‌های پیوند فوتبال با مسائل سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف جهان پرداخته و زوایای پنهان این پیوند را برای مخاطبان بازگو کرده است. کتاب فوتبال علیه دشمن خصوصا برای کسانی که خواهان آگاهی از پشت پرده‌های سیاسی فوتبال هستند بسیار جالب‌توجه است چراکه نویسنده مثال‌های روشنی از علت علاقه‌مندی سیاسیون به فوتبال و دخالت آن‌ها در این بازی مهیج را بیان کرده است. طنز تلخ ماجرا در اینجاست که عادل فردوسی پور – که علاقه‌مندی خود را به ورزشی که تا حد جنون به آن عشق می‌ورزد، در ترجمه روان و شیوای این کتاب منعکس کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =