کد خبر : 189175
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

سیدعباسی: دلیل معطلی انتخابات والیبال را نمی‌دانم!

سیدعباسی: دلیل معطلی انتخابات والیبال را نمی‌دانم!

به گزارش قائم آنلاین، جهانگیر سیدعباسی در گفت و گو ، درباره شرایط فعلی فدراسیون والیبال ایران توضیح داد: بنده و همه کارشناسان در مورد اینکه فدراسیون والیبال باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود بارها صحبت کرده‌ایم و دیگر جایی برای صحبت نیست. با این حال الآن رئیس نداریم که مشکل بزرگی است. الان

به گزارش قائم آنلاین، جهانگیر سیدعباسی در گفت و گو ، درباره شرایط فعلی فدراسیون والیبال ایران توضیح داد: بنده و همه کارشناسان در مورد اینکه فدراسیون والیبال باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود بارها صحبت کرده‌ایم و دیگر جایی برای صحبت نیست. با این حال الآن رئیس نداریم که مشکل بزرگی است. الان فتاحی سرپرست فدراسیون است، اما خود او نیز می‌داند که رای و احکامش تا زمان انتخابات اعتبار دارد. به دلیل نبود رئیس، جلساتی هم که الان در مورد تیم ملی و برنامه‌های فدراسیون برگزار می‌شود، با نفوذهایی خارج از فدراسیون همراه است که خوب نیست. مطمئنا اگر رئیس ۴ ساله فدراسیون انتخاب شود، تصمیماتی که در جلسات گرفته می‌شود نیز عقلانی‌تر و با منطق بیشتری همراه خواهد بود.

کارشناس والیبال ایران تاکید کرد: مطمئن باشید که والیبال ما شایسته المپیکی شدن است و علی رغم باختی هم که مقابل ژاپن در جام‌جهانی داشتیم، من معتقدم سطح والیبال ایران بسیار بالاتر از آسیا و تیم‌هایی چون ژاپن است. تنها نگرانی من این است که بلاتکلیفی فدراسیون ایران کار دستمان داده و المپیک را از دست بدهیم. نمی‌دانم چرا الان که کاندیداها هم معرفی شده‌اند، وزارت انتخابات را برگزار نمی‌کند و همچنان معطل هستیم!

او با اشاره به اینکه نبود رئیس روی بازوها و کمیته‌های مختلف فدراسون نیز تاثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: من معتقدم که ارزیابی عملکرد تیم ملی باید تحت نظر یک کمیته مخصوص و متشکل از از افراد کار بلد باشد، آن هم در طول انجام کار، نه زمانی که مسابقات به پایان رسیده است. اگر قرار است کادر فنی تیم ملی را ارزیابی کنیم، باید این کار را در طول مسابقات و رویدادهای مختلف انجام دهیم، نه  بعد از ۲ تا ۳ سال نتیجه نگرفتن.

سیدعباسی ادامه داد: باید یک کمیته اهل فن و بی طرف را ایجاد کرد تا به صورت آنلاین کادرفنی و عملکردش را ارزیابی کند. البته الان نمی‌توان گفت همه نتایج کولاکوویچ بد بوده است،‌ یکسری از نتایجی که او با تیم ملی ایران به دست آورد قابل دفاع است. اکنون نیز فدراسیون والیبال ایران سرمایه کافی برای تعویض مربی ندارد و تا المپیک ۲۰۲۰ هم با کولاکوویچ قرارداد داریم. ضمن اینکه مربی جدید نیز در حال حاضر نمی‌تواند برای والیبال ایران کمک کننده باشد. همه نگرانی من راه نیافتن به المپیک است. امیدوارم اتفاقات تلخ بازی با استرالیا در زمان ولاسکو تکرار نشود و بهتر است از والیبال حمایت کافی به عمل آید تا به بزرگ‌ترین هدف خود در این چند سال پیش رو یعنی راهیابی به المپیک برسیم.

کارشناس والیبال ایران با انتقاد از شرایط فعلی فدراسیون گفت: همانطور که می‌دانید،‌ وقتی رئیس فدراسیون حکم سرپرستی دارد همه حکم‌های صادر شده از سوی او نیز حکم سرپرستی است. تاثیرات حکم سرپرستی را می‌توان در همه زیر مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف فدراسیون دید که نتیجه آن عدم حضور افراد در راس امور است. در مورد آقای پورحسن نیز باید بگویم که به نظرم او ناز می‌کند چون کار بلد است (باخنده). او از کاربلدهای والیبال ایران است و به نظرم باید ارزش کار او را دانست. با همه این‌ها باید یک برنامه لیگ حرفه‌ای به فدراسیون والیبال ایران ارائه شود تا همه برنامه‌ها با توجه به آن طراحی شوند که دیگر شاهد مشکلات متعدد نباشیم.

او در پایان و درباره انتقاد برخی مربیان لیگ از نبود کولاکوویچ در سالن مسابقات نیز گفت: از نظر من این موضوع زیاد مهم نیست و بهانه است. کولاکوویچ در ایران هم باشد روزانه تنها می‌تواند یک بازی را از نزدیک ببیند و بقیه بازی‌ها را باید از روی ویدیو بررسی کند. به نظرم این مسئله نمی‌توان مشکل جدی باشد و نباید بهانه گرفت. با وجود ارتباطات قوی و تکنولوژی موجود در دنیای فعلی، او می‌تواند از راه دور هم بازی‌های لیگ ایران را تماشا و آنالیز مورد نظر را انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 5 =