کد خبر : 189216
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
-

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری تنش‌ها در بولیوی

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری تنش‌ها در بولیوی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولیوی از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مناقشه‌برانگیز که به پیروزی مجدد اوو مورالس برای چهارمین بار در این سمت منجر شد، صحنه ناآرامی‌ها و خشونت‌های گسترده است. دفتر سازمان ملل در لاپاز، پایتخت بولیوی در بیانیه‌ای از سیاستمداران، رهبران مدنی و تمامی مردم این کشور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولیوی از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مناقشه‌برانگیز که به پیروزی مجدد اوو مورالس برای چهارمین بار در این سمت منجر شد، صحنه ناآرامی‌ها و خشونت‌های گسترده است.

دفتر سازمان ملل در لاپاز، پایتخت بولیوی در بیانیه‌ای از سیاستمداران، رهبران مدنی و تمامی مردم این کشور خواست تا تنش‌ها را کاهش داده و هرگونه اقدام خشونت‌آمیز را رد کنند.

آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در بولیوی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مناقشه‌برانگیز ۲۰ اکتبر آغاز شده است.

دفتر سازمان ملل در پایتخت این کشور آمریکای لاتین همچنین نگرانی عمیق خود را بابت اقدامات خشونت آمیز بین شهروندان در سراسر این کشور ابراز داشت.

کارلوس مسا، رقیب اصلی مورالس و متحدانش خواستار باطل شدن آرای انتخابات شده‌اند در حالیکه بسیاری از قدرت‌های خارجی چون اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواستار برگزاری دور دوم انتخابات هستند.

در همین حال، دولت بولیوی موافقت کرده که سازمان کشورهای آمریکایی به بررسی شمارش آرا بپردازد اگرچه هنوز تاریخی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

همچنین معاون مورالس به خبرنگاران گفته که دولت از کارلوس مسا دعوت کرده تا این بررسی از سوی سازمان کشورهای آمریکایی را بپذیرد اما رقیب مورالس گفته تنها زمانی این اقدام را می‌پذیرد که دولت نتایج رسمی دادگاه انتخاباتی را رد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =