کد خبر : 189169
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
-

جاسمی: آمریکا به دنبال تشدید بی ثباتی و ناامنی در عراق است

جاسمی: آمریکا به دنبال تشدید بی ثباتی و ناامنی در عراق است

به گزارش قائم آنلاین، قاسم جاسمی در گفت‌وگو ، با اشاره به اعتراضات اخیر در عراق گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، از ۴۰ سال گذشته تاکنون به دنبال ایجاد توطئه و فتنه علیه کشورهای مسلمان به خصوص شیعیان و به ویژه ایران و همسایگانش است که ارتباط دوستانه و برادرانه با ما

به گزارش قائم آنلاین، قاسم جاسمی در گفت‌وگو ، با اشاره به اعتراضات اخیر در عراق گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، از ۴۰ سال گذشته تاکنون به دنبال ایجاد توطئه و فتنه علیه کشورهای مسلمان به خصوص شیعیان و به ویژه ایران و همسایگانش است که ارتباط دوستانه و برادرانه با ما دارند. اتاق فکر آمریکا، برای ایجاد فتنه، تفرقه و تشتت در منطقه خاورمیانه برنامه ریزی می‌کنند و اجازه نمی دهند یک روز عادی در کشورهای مختلف به خصوص همسایگان ما آن هم بدون تنش وجود داشته باشد.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در عراق گفت: بعد از برگزاری انتخابات نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس از بین گروه‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف عراق انتخاب شد که از همان زمان آمریکا و حامیانش به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه و افروختن آتش بودند آنها می‌خواهند اختلاف بین شیعه و سنی را تشدید کنند و برای رسیدن به این هدفشان هر کاری انجام می‌دهند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ورود عقلای قوم عراق در اعتراضات اخیر این کشور گفت: افرادی که در مسند قدرت سیاسی در عراق هستند باید با گرفتن تصمیم عاقلانه فتنه‌ها را خنثی کنند.

جاسمی در جمع‌بندی اظهار کرد: در تحولات عراق علاوه بر پیگیری به موقع اعتراضات مردم شاهد پشت پرده‌ دخالت‌های آمریکا و حامیانش هستیم چون آنها نمی‌خواهند در عراق امنیت و آرامش برقرار باشد و شیعیان و اهل تسنن زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند. آنها به دنبال ایجاد آشوب، بی ثباتی و ناامنی در عراق و منطقه هستند تا دامنه این آشوب جمهوری اسلامی را فرا گیرد.

جاسمی در پایان با اشاره به توصیه مسئولان برای پرهیز از سفر به عراق در شرایط فعلی گفت: این تصمیم درستی است چون اگر در شرایط فعلی زائران ایرانی دستگیر شوند امکان بهره برداری سیاسی وجود دارد و جان آنها در خطر است به همین دلیل زائران از سفر به عتبات پرهیز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 17 =