کد خبر : 189228
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
-

جاذبه‌هایی که نباید از زیبایی‌شان غافل شد

جاذبه‌هایی که نباید از زیبایی‌شان غافل شد

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام تور لحظه آخر، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی در آنتالیا انتظارتان را می‌کشد. محله‌ی قدیمی پرپیچ‌وخم آن پر از مکان‌های تاریخی است. کاله ایچی محله‌ی پیج و خم کاله ایچی مکان مناسبی برای قدم زدن است. عمارت‌های سفیدکاری شده با سقف‌های قرمز مربوط به دوران عثمانی است که به‌خوبی بازسازی‌ شده‌اند،

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر اعلام تور لحظه آخر، جاذبه‌های شگفت‌انگیزی در آنتالیا انتظارتان را می‌کشد. محله‌ی قدیمی پرپیچ‌وخم آن پر از مکان‌های تاریخی است.

کاله ایچی

محله‌ی پیج و خم کاله ایچی مکان مناسبی برای قدم زدن است. عمارت‌های سفیدکاری شده با سقف‌های قرمز مربوط به دوران عثمانی است که به‌خوبی بازسازی‌ شده‌اند، در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش شده قرارگرفته‌اند. این عمارت‌ها اکنون به‌عنوان هتل، مغازه‌های سوغاتی، گالری‌های هنر و رستوران استفاده می‌شوند این محل جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای‌داده که مورد استقبال بسیاری از مسافران تور آنتالیا قرار گرفته است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا در دل صخره‌ها قرار گرفته است که پر از بوتیک‌ها، کافه‌ها، بازارها و قایق‌های تفریحی باشکوهی است که بر پهنه‌ی درخشان مدیترانه جا خوش کرده‌اند. با فضای آرام و قایق‌های تفریحی که اکنون در این بندر وجود دارند دشوار است با این تصور که زمانی قلب تپنده‌ی اقتصاد آنتالیا بوده اما از قرن دوم میلادی تا همین اواسط قرن بیستم بندر اصلی شهر بوده و تجارت و موفقیت مالی را برای این شهر به ارمغان آورده است.

موزه‌ی آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مندید این موزه فوق‌العاده را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده این موزه یافته‌هایی دیدنی را از محل‌های حفاری سرتاسر سواحل ترکیه به نمایش گذاشته‌اند. اگر برای بازدید زمان کمی دارید مستقیم به سراغ موزاییک‌های دوران سلوکیان و نمایشگاه گنجینه‌ی نقره از دوره آسپندوس بروید که مورد استقبال مسافران قیمت تور آنتالیا هست.

مناره‌ی ییولی

مناره ییولی از جاهای دیدنی آنتالیا و متمایزترین بنای آن است که توسط یکی از پادشاهان سلوکی به نام سلطان علاءالدین کی قباد ساخته‌ شده است. این مناره نمونه‌ای از معماری سلوکی محسوب می‌شود، بر پایه‌ای چهارگوش که یک استوانه‌ی هشت‌ضلعی روی آن قرار گرفته و در ادامه هم استوانه‌های دندانه‌دار و در بالای آن‌هم راهرویی بالکن مانند وجود دارد، مسجدی که در کنار این مناره قرار دارد به قرن چهاردهم تعلق دارد ولی همچنان استفاده می‌شود. مناره‌ی ییولی درست کنار دروازه‌ی ورودی کاله به شهر قدیمی قرار دارد. در مقابل منار برج ساعت آنتالیا که متعلق به دوره عثمانی هست قرار دارد و همچنین چندین مقبره که قدمت آن‌ها به قرن چهاردهم برمی‌گردد. از این مناره توریستان بسیاری از جمله مسافران تور لحظه آخری آنتالیا استقبال کرده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =