کد خبر : 189006
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
-

رهبر اپوزیسیون بولیوی مذاکره با مورالس را رد کرد

رهبر اپوزیسیون بولیوی مذاکره با مورالس را رد کرد

به گزارش قائم آنلاین، کارلوس مسا، رهبر اپوزیسیون بولیوی هرگونه مذاکره با اوو مورالس، رییس جمهور این کشور را رد کرد. بیش از یک هفته است که بولیوی به دنبال تعلیق انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی دادگاه انتخاباتی این کشور و سپس اعلام پیروزی مورالس در این انتخابات با اختلاف اندک از رقیب

به گزارش قائم آنلاین، کارلوس مسا، رهبر اپوزیسیون بولیوی هرگونه مذاکره با اوو مورالس، رییس جمهور این کشور را رد کرد.

بیش از یک هفته است که بولیوی به دنبال تعلیق انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی دادگاه انتخاباتی این کشور و سپس اعلام پیروزی مورالس در این انتخابات با اختلاف اندک از رقیب خود، درگیر اعتراضات است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیروزی مورالس در این انتخابات برای دور چهارم او را در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌دهد.

نتایج این انتخابات نشان می‌دهد که مورالس توانسته با فاصله اندکی از برگزاری دور دوم انتخابات میان او و مسا جلوگیری کند. این مساله موجب شده که مسا و هوادارانش اتهاماتی را درباره تقلب در انتخابات مطرح کنند.

مورالس این اتهامات را تکذیب کرده اما موافقت کرده است که نتایج انتخابات بازرسی شود و همچنین گفته است، در صورتی که تخلفاتی در انتخابات کشف شود، حاضر است که دور دوم انتخابات برگزار شود.

مسا در میانه اعتراضات مردم بولیوی اظهار کرد: من همواره دارای روحیه گفتگو، دموکراسی و صلح بوده‌ام اما در حال حاضر اراده‌ام مشروط به خواست معترضان است. معترضان امروز خواستار عقب‌نشینی دولت و اقرار به تقلبی هستند که در انتخابات صورت گرفته است.

مسا افزود: مردم بولیوی در جایی که اصول اساسی زیر پا گذاشته می‌شوند، مذاکره را نخواهند پذیرفت؛ اصولی که امروز در خیابان‌ها از آن دفاع می‌شود.

وی ادامه داد، بررسی انتخابات باید با سرعت و دقت صورت گیرد. او همچنین از درخواست‌های اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی برای برگزاری دور دوم انتخابات حمایت کرد.

مسا گفت: تردید ندارم که تمایل مورالس، حضور نامحدود و غیرقانونی در دولت است. این یک روند سیاسی است که مخرب، ویرانگر و مفسدانه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 14 =