کد خبر : 188920
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

افزایش نزاع و درگیری در مازندران

افزایش نزاع و درگیری در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی با بیان اینکه آمار معاینات انجام شده، ۶ ماه سالجاری در استان را ۱۳ هزار ۱۰۱ نفر است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت و از این تعداد ذکر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی با بیان اینکه آمار معاینات انجام شده، ۶ ماه سالجاری در استان را ۱۳ هزار ۱۰۱ نفر است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت و از این تعداد ذکر شده ۸ هزار ۵۶۶ نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی افزود: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد ۲ هزار ۷۸۰، بابل با عدد هزار و ۶۰۷ و آمل با عدد هزار و ۳۵۸ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس‌آباد با عدد ۲۲۱ نفر ثبت شده است.

براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، در مردادماه ۲ هزار و ۳۳۶، شهریور با  ۲ هزار و  ۳۰۴، تیر با ۲هزار و ۲۶۷ به ترتیب بیشترین  و فروردین با هزار و ۸۹۵ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی‌قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین‌بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی مابین را حل و فصل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =