کد خبر : 188788
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

دست‌وپا زدن‌ رسانه‌های غربی یعنی کارم را درست انجام دادم

دست‌وپا زدن‌ رسانه‌های غربی یعنی کارم را درست انجام دادم

به گزارش قائم آنلاین، آرین غلامی ورزشکار با اخلاق و حرفه‌ای مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی شطرنج جوانان جهان که با حضور ١٨٩ شطرنج باز دختر و پسر به میزبانی هند همراه بود؛  در دور چهارم این مسابقات برای دومین بار از حضور در  مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی انصراف داد. این اقدام جوانمردانه نماینده شطرنج

به گزارش قائم آنلاین، آرین غلامی ورزشکار با اخلاق و حرفه‌ای مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی شطرنج جوانان جهان که با حضور ١٨٩ شطرنج باز دختر و پسر به میزبانی هند همراه بود؛  در دور چهارم این مسابقات برای دومین بار از حضور در  مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی انصراف داد.

این اقدام جوانمردانه نماینده شطرنج کشورمان که با واکنش منفی مسئولان برگزاری این رقابت مواجه شد؛ موجب شد تا آرین از ادامه رقابت‌ها نیز انصراف دهد.

این اقدام پهلوانانه این ورزشکار با غیرت ایرانی، که برای دومین بار در سطح جهانی رخ داد، همراه با واکنش‌های منفی در رسانه‌های غربی فارسی زبان دنیا بود، اظهار نظرهایی متعدد که این اقدام بزرگ منشانه از این پهلوان کوچک ایرانی را مورد نکوهش قرار داد.

آرین غلامی شطرنج‌باز نابغه و جوانمرد مازندرانی در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ در این باره گفت:  در مهرماه امسال من در مسابقات قهرمانی شطرنج جوانان جهان حاضر شدم که در این رقابت با حریفی از رژیم صهیونیستی مواجه شدم که از رقابت با او به نفع مردمان مظلوم فلسطین انصراف دادم.

وی افزود: پس از انصراف نخستم مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی در رقابت‌های ریلتون سوئد در زمستان سال گذشته، واقعا همه مردم خوشحال شدند و دلگرمی‌های آنان موجب شد تا در مابقی مسابقاتم، عالی بازی کنم و روحیه‌ام چندین برابر شد.

این ورزشکار نابغه شطرنج کشور خاطرنشان کرد: مهم‌تر اینکه از این کار من، رهبر معظم انقلاب اسلامی خوشحال شدند و پس از آن به موفقیت‌های بزرگی مثل رسیدن به استاد بزرگی و قهرمانی در چند رقابت بزرگ دست پیدا کردم.


غلامی اعلام کرد: این دفعه هم برای دومین بار، برای رضایت مردم مظلوم فلسطین از بازی در برابر حریفی از رژیم اشغالگر قدس، انصراف دادم و اگر صد بار دیگر هم مواجه شوم، دوباره همین کار را خواهم کرد.

وی در خصوص واکنش رسانه‌های غربی در خصوص اقدامش گفت: اینکه رسانه‌های غربی نظیر BBC و رسانه‌های فارسی زبان، چنین اظهاراتی را مطرح کردند و دنبال محرومیت من هستند، نشان می‌دهد که واقعا از این کار من ناراحت هستند و اینکه دارند اینگونه دست و پا می‌زنند، نشان می‌دهد که کارم را درست انجام دادم.

این استاد بزرگ شطرنج کشور بیان کرد: پس از این اقدامم، از دفتر رهبر معظم انقلاب با بنده تماس گرفتند و اعلام کردند رهبری از این تصمیم من، خوشحال شدند.

آرین غلامی “آقای گل شطرنج ایران” در سال متولد ۱۳۷۹ در شهرستان قائم‌شهر استان مازندران به دنیا آمد و در ۱۰ سالگی به عنوان جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران خود را معرفی کرد. وی هم اکنون عضو تیم ملی ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =