کد خبر : 188856
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

بولیوی به دنبال پذیرش توافقی برای بررسی انتخابات مناقشه آمیز ریاست جمهوری

بولیوی به دنبال پذیرش توافقی برای بررسی انتخابات مناقشه آمیز ریاست جمهوری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق در حالی از سوی دولت بولیوی با “سازمان کشورهای آمریکایی” امضا می‌شود که اوو مورالس، رئیس جمهوری کنونی این کشور در بحبوحه اتهام تقلب، پیروز قطعی این انتخابات اعلام شده است. واشنگتن با نگران‌هایی درباره نتایج این انتخابات که مورالس را برای بار چهارم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق در حالی از سوی دولت بولیوی با “سازمان کشورهای آمریکایی” امضا می‌شود که اوو مورالس، رئیس جمهوری کنونی این کشور در بحبوحه اتهام تقلب، پیروز قطعی این انتخابات اعلام شده است.

واشنگتن با نگران‌هایی درباره نتایج این انتخابات که مورالس را برای بار چهارم بر کرسی قدرت می‌نشاند، از نزدیک آن را رصد می‌کند. کارلوس مسا، رقیب اصلی مورالس خواستار اعتصاب سراسری امروز (دوشنبه) در لاپاز، پایتخت بولیوی شده تا به نتایج این انتخابات که با اتهام تقلب از سوی مورالس روبروست، اعتراض کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه روز یکشنبه خود آورده است: جهان در حال نظارت بر نهادها و رهبران بولیوی است تا مطمئن شود که به صدا و خواسته مردمی این کشور گوش داده می‌شود.

معاون وزیر تجارت بولیوی روز یکشنبه گفت، توافقی قرار است با سازمان کشورهای آمریکایی بسته شود که شامل انتخاب بازرسان است و این توافق در روزهای آتی نهایی می‌شود. سازمان کشورهای آمریکایی اعلام کرده بود که انتظار دارد بازرسی این انتخابات را در اواسط هفته جاری آغاز کند.

در همین حال، برزیل به عنوان بزرگترین شریک تجاری بولیوی اعلام کرده پیروزی مورالس را تا زمانیکه بررسی‌ها تکمیل نشود، به رسمیت نمی‌شناسد.

سازمان کشورهای آمریکایی نیز گفته تا زمانیکه بررسی‌ها صورت نگرفته و شک و تردیدها درباره شفافیت و عادلانه بودن انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تایید نشده، نمی‌تواند انتخابات را مشروع بداند.

رقیب اصلی مورالس اعلام کرده که “تقلب جدی” در انتخابات رخ داده است و گفته است: دولت تلاش می‌کند تا صدای شهروندان را خاموش کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =