کد خبر : 188794
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
-

اهدای خون ۷۸ هزار مازندرانی طی ۷ ماه امسال‌

اهدای خون ۷۸ هزار مازندرانی طی ۷ ماه امسال‌

به گزارش قائم آنلاین، اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: طی هفت ماه امسال، ۱۰۲ هزار و ۹۰۷ نفر به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کردند. وی افزود: از این تعداد، ۷۸ هزار و ۶۸۳ اهداکننده، موفق به اهدای خون خود شدند. مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: از مجموع خون‌گیری انجام شده،

به گزارش قائم آنلاین، اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: طی هفت ماه امسال، ۱۰۲ هزار و ۹۰۷ نفر به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد، ۷۸ هزار و ۶۸۳ اهداکننده، موفق به اهدای خون خود شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: از مجموع خون‌گیری انجام شده، ۵۵ هزار و ۴۰۴ نفر اهداکننده مستمر، ۲۲ هزار و ۱۵۲ نفر اهداکننده با سابقه و مابقی نیز اهدا کننده بار اولی بودند.

این مسئول عنوان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال، دو هزار و ۷۲ نفر از بانوان و ۷۶ هزار و ۶۱۱ نفر مرد، خون خود را اهدا کردند.

پوریانی تصریح کرد: استان مازندران با توجه به دارابودن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، دیالیزی و همچنین وجود ۶ مرکز جراحی قلب باز و آمار بالای تصادفات جاده‌ای به دلیل حضور مسافران در چهار فصل سال، به عنوان یکی از استان‌های پر مصرف خون در کشور مطرح است.

وی ادامه داد: بنابراین، از تمامی هم استانی‌های واجدالشرایط اهدای خون تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، در حفظ و تامین ذخایر خون بیماران و مراکز درمانی، یاری‌رسان انتقال خون باشند.

به گفته مدیرکل انتقال خون مازندران، آمار اهدای خون طی سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود دو درصد رشد داشته است.

گفتنی است انتقال خون مازندران با دارابودن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون نیاز خون و فرآورده‌های خون  ۴۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =