کد خبر : 188840
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از دهم آذرماه

آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از دهم آذرماه

به گزارش قائم آنلاین، بهروز اکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت آموزش دست‌اندرکاران انتخابات در راستای برگزاری هرچه بهتر و قانونمند فرآیند انتخابات، برنامه‌های آموزشی توسط وزارت کشور برای فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات در نظر گرفته شده است. بر این اساس بخشداران به مشهد مقدس اعزام شدند

به گزارش قائم آنلاین، بهروز اکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نقش و اهمیت آموزش دست‌اندرکاران انتخابات در راستای برگزاری هرچه بهتر و قانونمند فرآیند انتخابات، برنامه‌های آموزشی توسط وزارت کشور برای فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات در نظر گرفته شده است. بر این اساس بخشداران به مشهد مقدس اعزام شدند و هفته آینده نیز مابقی اعضا در برنامه آموزشی وزارت کشور شرکت خواهند کرد، یک تقویم آموزشی نیز برای تمامی دست اندرکاران انتخابات پیش بینی شده است.

وی افزود: در رابطه با تقویم آموزشی چند جلسه آموزش تکمیلی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده و در کنار آن آموزش نمایندگان فرماندار و اعضای شعب در هر شهرستان نیز برگزار خواهد شد تا هیچگونه ابهام قانونی برای دست اندرکاران پیش نیاید و انتخابات، مسلط به موارد قانونی برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: از تاریخ ۱۰ آذر به مدت ۷ روز ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در استان انجام می‌شود و به منظور تشکیل هیئت اجرایی باید ۳۰ نفر از معتمدین هر حوزه انتخابیه با هماهنگی در هیئت نظارت انتخاب شوند که در حال حاضر تهیه این لیست در دست اقدام است.

اکرمی با اشاره به نقش ممتاز هیئت‌های اجرایی در برگزاری انتخابات بیان کرد: به استناد ماده ۳۱ قانون انتخابات، این لیست ۳۰ نفره باید تا قبل از ۱۰ آذر آماده انجام شود تا در موعد مقرر بتوان هیئت های اجرایی را تشکیل داد.

وی اضافه کرد: ثبت نام از کاندیداهای مجلس از دهم تا شانزدهم آذرماه به مدت ۷ روز به استناد ماده ۴۵ قانون صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 10 =