کد خبر : 188612
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

وجود ۲۰۲ موقوفه در میاندورود

وجود ۲۰۲ موقوفه در میاندورود

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین فاضلی در گفت‌وگو ، با اشاره به آغاز دهه وقف از چهارم آبان و شعار این هفته و شعار همه ایام “همه واقف باشیم” است، اظهار کرد: وقف احسان ماندگار و میراث ماندگاری است که از سوی پیامبران، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین به ما رسیده است. وی با

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین فاضلی در گفت‌وگو ، با اشاره به آغاز دهه وقف از چهارم آبان و شعار این هفته و شعار همه ایام “همه واقف باشیم” است، اظهار کرد: وقف احسان ماندگار و میراث ماندگاری است که از سوی پیامبران، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه انسان با وقف هرگز نمی‌میرد، بیان کرد: انسان با وقف هم نام خود را درتاریخ ماندگار می‌کند و هم باری از دوش جامعه با نیت خیرخواهی خود برمی‌دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود، خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی بخشی از اموال خود را در راه خیر و مسائل ارزشی انسانی و مذهبی وقف کند نامش ماندگار می‌شود و ثواب وقف و موقوفات تا ابد به روحش واصل می‌شود.

فاضلی افزود: جامعه امروز نیاز به وقف جدید در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با تهاجم فرهنگی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت، نیازمندان و فقرا و معلولان، ترویج فرهنگ شهات، پشتیبانی از علم و دانش و به‌ویژه علوم دانش بنیان، دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، حمایت از تولید و کسب و کار، ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقتصاد مقاومتی، مسائل بهداشتی و درمانی و…. دارد.

وی از همه متمولین و متمکنین درخواست کرد تا بخشی از اموال خود را در راه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی وقف نمایند تا کشور را از جهات مختلف بیمه کنند.

فاضلی با بیان اینکه بعضی از مستاجرین املاک اوقافی نسبت به پرداخت اجاره کم‌توجهی می‌کنند، اضافه کرد: از همه مردم که مستاجر موقوفات در املاک موقوفات هستند درخواست می‌کنیم که به‌صورت سالانه مال الاجاره موقوفات را در اوقاف پرداخت نمایند تا اوقاف بتواند به وظیفه اصلی خود یعنی اجرای امینانه نیات واقفین بپردازد.

وی درباره برنامه‌های دهه وقف در میاندورود، ادامه داد: تبلیعات میدانی، زنگ وقف، همایش یاوران وقف، ارائه گزارس عملکرد ۷ ماهه اوقاف شهرستان، بازدید از رقبات و امامزادگان و موقوفات، اجرای نیات واقفین در اماکن مذهبی، مراسم شهادت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در مساجد و امامزادگان و اماکن مذهبی با همکاری هیات امنا و ایستگاه همه واقف باشیم، گزارش عملکرد در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی مزار امامزادگان، عیادت از خانواده‌های معظم شهیدان و بیماران وابسته به اصحاب وقف و بقاع متبرکه، تجلیل از مستاجرین و هیات امنا نمونه از جمله برنامه‌های این دهه در میاندورود است.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندورود در پایان گفت: میاندورود ۲۰۲ موقوفه، شش هزار و ۷۰۰ رقبه، ۲۸ امامزاده، ۹۷ مسجد، ۲۴ تکیه، ۲۹ حسینیه و سه فاطمیه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 7 =