کد خبر : 188523
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

وزیر خارجه مصر خواهان توقف فوری تجاوز ترکیه به خاک سوریه شد

وزیر خارجه مصر خواهان توقف فوری تجاوز ترکیه به خاک سوریه شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنرانی‌اش در هجدهمین نشست سران کشورهای جنبش عدم تعهد در باکو خواهان توقف فوری تجاوز ترکیه به شمال سوریه و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز شد و بر لزوم آغاز فوری روند سیاسی برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت شد. وی به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در سخنرانی‌اش در هجدهمین نشست سران کشورهای جنبش عدم تعهد در باکو خواهان توقف فوری تجاوز ترکیه به شمال سوریه و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز شد و بر لزوم آغاز فوری روند سیاسی برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت شد.

وی به چالش‌های منطقه پرداخت و گفت: باید با هرگونه تلاشی برای تقسیم کشورها یا ویران کردن نهادهای آن و هرگونه تلاشی برای ایجاد فتنه طایفه‌ای یا مذهبی و هرگونه مداخله در امور داخلی دیگر کشورها مقابله کرد.

شکری درباره لیبی گفت: باید تمامی طرف‌ها طرح سازمان ملل را اجرا کرده و به حل یکی از عوامل اصلی بحران یعنی مشکل توزیع منابع و قدرت پرداخت. ما از تمامی طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

وی بر حل سیاسی بحران یمن و ادامه تلاش‌ها برای تأمین آزادی کشتیرانی در دریای سرخ و ممانعت از رسیدن سلاح به دست عناصر تندروها در یمن تأکید کرد.

شکری همچنین بر اهمیت حل و فصل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین تأکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =