کد خبر : 188515
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

“هیوندای” سرویس تاکسی خودران راه‌اندازی می‌کند

“هیوندای” سرویس تاکسی خودران راه‌اندازی می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تک‌کرانچ، شرکت “هیوندای”(Hyundai) قصد دارد در هفته آینده، کاروانی از خودروهای الکتریکی و خودران که به سیستم خودران استارتاپ چینی موسوم به “پونی آی”(Pony .ai) و پلتفرم رانندگی شرکت آمریکایی “ویا”(Via) مجهز هستند، به کار بگیرد و از آنها برای کمک به رفت و آمد مسافران در جاده‌های

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تک‌کرانچ، شرکت “هیوندای”(Hyundai) قصد دارد در هفته آینده، کاروانی از خودروهای الکتریکی و خودران که به سیستم خودران استارتاپ چینی موسوم به “پونی آی”(Pony .ai) و پلتفرم رانندگی شرکت آمریکایی “ویا”(Via) مجهز هستند، به کار بگیرد و از آنها برای کمک به رفت و آمد مسافران در جاده‌های عمومی استفاده کند.

هیوندای با همکاری چند شرکت دیگر، سرویس خدمات تاکسی‌های خودران موسوم به “بوت‌راید” (BotRide) را در کالیفرنیا آغاز خواهد کرد. این خدمات، خودروی بدون راننده را شامل نمی‌شود و برای حفظ ایمنی، یک راننده انسان هم در خودرو حضور خواهد داشت. این برنامه فقط با همکاری چهار شرکت “اتوایکس” (AutoX)، پونی آی، “ویمو” (Waymo) و “زوکس” (Zoox) صورت می‌گیرد که مجوز اجرای خدمات خود را با استفاده از وسایل نقلیه خودران در ایالت کالیفرنیا دریافت کرده‌اند.

مسافران می‌توانند سفر خود را با کمک یک اپلیکیشن تلفن همراه هماهنگ کنند و بدین ترتیب، امکان انتخاب مستقیم را داشته باشند. الگوریتم‌های شرکت ویا می‌توانند امکان جابجایی مسافران بیشتری را فراهم کنند و سیستم شرکت پونی آی نیز به مسیریابی ساده‌تر کمک می‌کند.

هیوندای باور دارد که “بوت‌راید” می‌تواند در آینده، تجربه یک سفر بدون راننده را برای مسافر خود فراهم کند اما درباره زمان آن توضیحی نداده است.

“کریستوفر چانگ”(Christopher Chang)، مدیر بخش رشد تجاری، راهبرد و فناوری گفت: هیوندای، از بوت‌راید برای بررسی رفتار مسافران هنگام سفر با خودروی خودران استفاده می‌کند. برنامه آزمایشی بوت‌راید، گام مهمی در تجاری سازی این صنعت به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =