کد خبر : 188479
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

ثبت ۶ وقف جدید به ارزش ۴ میلیارد تومان در جویبار

ثبت ۶ وقف جدید به ارزش ۴ میلیارد تومان در جویبار

به گزارش قائم آنلاین، رشید رضاپور به مناسبت آغاز دهه وقف طی گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰۲ موقوفه در جویبار ثبت شده است اظهارکرد: از ۱۰۲ موقوفه ثبت شده در شهرستان بالغ بر ۸۶۰ رقبه وجود دارد. وی افزود: ۱۱۰ مسجد، ۵۶ تکیه، ۵۸ حسینیه، ۴ دارالقرآن، ۷ زینبیه، ۵ فاطمیه،۲ حوزه علمیه

به گزارش قائم آنلاین، رشید رضاپور به مناسبت آغاز دهه وقف طی گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰۲ موقوفه در جویبار ثبت شده است اظهارکرد: از ۱۰۲ موقوفه ثبت شده در شهرستان بالغ بر ۸۶۰ رقبه وجود دارد.

وی افزود: ۱۱۰ مسجد، ۵۶ تکیه، ۵۸ حسینیه، ۴ دارالقرآن، ۷ زینبیه، ۵ فاطمیه،۲ حوزه علمیه و یک مهدیه در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار از ثبت شش موقوفه جدید در این شهرستان خبر داد گفت: امسال ۶ موقوفه جدید در شهرستان جویبار به ارزش ۴ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

رضاپور تصریح کرد: به جز یک مورد مابقی این شش وقف جدید در امور خیریه، دارو و درمان، کمک تحصیلی، فرهنگی و قرآنی ثبت شدند.

وی همچنین به توزیع ۵۰ سبد کالا به ارزش ۱۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند در این دهه اشاره و عنوان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۰ سبد کالا به ارزش ۲۰ میلیون تومان توزیع و همچنین به ۴۰ نفر ۱۲ میلیون‌تومان کمک هزینه دارو و درمان، ۱۷ میلیون تومان به هیئت امنای مساجد و تکایا و اماکن مذهبی جهت انجام عزاداری پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار افزود: از محل اعتبارات استانی نیز ۳۴ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز تکایا، حسنیه و اماکن مذهبی هزینه شده است.

رضاپور به مهم‌ترین برنامه‌های دهه وقف در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: نواختن زنگ وقف، افتتاح ساختمان امامزاده جهان سیدرضا آیت‌محله، ویزیت رایگان در بیمارستان مرحوم عزیزی، نمایشگاه وقف، همایش یاوران وقف، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران واقف، عزاداری و اطعام دهی در امامزاده سید زین العابدین در سالروز رحلت پیامبر و امام حسن مجتبی(ع)، نشست با علما و اصناف و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری ازجمله برنامه‌های این دهه در شهرستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 2 =