کد خبر : 188497
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

برنامه‌ریزی برای تکثیر پرندگان شکاری در حاشیه دریای خزر

برنامه‌ریزی برای تکثیر پرندگان شکاری در حاشیه دریای خزر

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو ، در شهرستان ساری، درباره برنامه‌های امسال جاری محیط زیست استان برای جلوگیری از شکار بی‌رویه پرندگان در فریدونکنار، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی و هوشیارسازی اجتماعی در این سال‌ها اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است. وی با اعلام اینکه تا رسیدن به حالت ایده‌آل فاصله‌های زیادی

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو ، در شهرستان ساری، درباره برنامه‌های امسال جاری محیط زیست استان برای جلوگیری از شکار بی‌رویه پرندگان در فریدونکنار، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی و هوشیارسازی اجتماعی در این سال‌ها اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه تا رسیدن به حالت ایده‌آل فاصله‌های زیادی داریم، گفت: برخی از پرندگان مهاجر به شدت آسیب‌پذیر بوده و برخی مواقع شاهد شکار و صید بی‌رویه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با ذکر نام منطقه محمودآباد و فریدونکنار، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در استان به نظر می‌رسد که شاهد کاهش شکارهای دسته جمعی پرندگان هستیم.

این مسؤول اضافه کرد: این موضوع بستگی به همت مسؤولان محلی داشته، مشکل ما در سال‌های گذشته عدم همکاری لازم برخی مقامات محلی بوده است.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات اشتغالی که مردم منطقه دارند، افزود: اشتغال جایگزین و اعمال قانون در منطقه یکی از راه‌های اساسی کنترل کاهش شکار پرندگان است.

وی با اشاره به گردش مالی مناسبی که حفظ پرندگان در اقصی نقاط دنیا تجربه کرده است، افزود: بیشتر مردم با پرنده‌کشی مخالف هستند، همه اقدامات لازم فرهنگی برای جلوگیری از پرنده‌کشی انجام شده است در حال حاضر نیاز به اعمال قانون داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با رد ورود دیرهنگام محیط زیست پس از پهن کردن تورهای شکارچیان، افزود: نخستین مصوبه برای جلوگیری از شکار پرندگان را در تابستان سال جاری داشتیم، بعد از آن هم جلسات مکرر در مرکز استان و منطقه در دستور کار قرار گرفت است.

این مسؤول درباره تاخیر ورود محیط زیست به بحث شکار پرندگان در نقاط ساحلی است، بیان کرد: این موضوع یکی از بهانه‌ای است که پرنده‌کش‌ها این مبحث را مطرح می‌کند.

ابراهیمی از برنامه‌ریزی جدید برای تکثیر پرندگان شکاری در حاشیه دریا خزر خبر داد و گفت: مقرر شد شکارچیانی که نسبت به شکار پرنده اقدام کردند به جای کشتار به عنوان مولد تنها با یک «کرس» با ابعاد مشخص و محدود نگهداری کنند و از تسهیلات این بخش هم استفاده کنند.

وی در پایان گفت:سال آینده به صورت کلی «کرس» باید جمع‌آوری شود.

به گزارش فارس، «کرس» به شیوه‌ای از شکار برای زنده‌گیری پرندگان گفته می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − سه =