کد خبر : 188511
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
-

بررسی علمی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در دانشگاه تهران

بررسی علمی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در دانشگاه تهران

به گزارش قائم آنلاین، نشست تخصصی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، توسط اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی منابع‌طبیعی و محیط‌زیست ایران و با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌ها و متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف علوم‌زیستی و منابع‌طبیعی از دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات پژوهشی و اجرایی کشور، ۲۹ مهر ۱۳۹۸

به گزارش قائم آنلاین، نشست تخصصی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، توسط اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی منابع‌طبیعی و محیط‌زیست ایران و با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌ها و متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف علوم‌زیستی و منابع‌طبیعی از دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات پژوهشی و اجرایی کشور، ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در پردیس علوم دانشگاه تهران، برگزار شد.

در این نشست دکتر مهران حبیبی‌رضائی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم‌زیستی ایران، پس از تشریح ضرورت نقش‌آفرینی علمی و سازمان‌یافته استادان و متخصصان کشور در قالب نهادهای علمی-تخصصی در موضوعات مبتلابه جامعه از جمله انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تأکید کرد.

آقای دکتر علی سلاجقه، رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط‌زیست ایران، نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های علمی، به ارائه و معرفی برخی از جنبه‌های طرح مزبور پرداخت.

در ادامه خلاصه‌ای از ابعاد طرح توسط دکتر مریم شهبازی ارائه شد. سپس دکتر حمید علیزاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی کشور، ساختار و مشخصات دریاچه خزر و چالش‌هایی که در حال حاضر این دریاچه را تهدید می‌کند را تشریح کرد.
هم‌چنین متخصصان حاضر در جلسه در حوزه‌های علوم خاک، منابع‌طبیعی، ارزیابی محیط‌زیست، شیلات و آبزیان، آبخیزداری، جنگل، آب، زمین‌شناسی و هیدرولیک زوایای مختلف طرح را مورد بحث قرار دادند و در پایان مقرر شد گروه‌های کاری و تخصصی با محوریت ابعاد موضوعی تعریف شده در طرح تشکیل شود، تا پس از مطالعه و تحلیل جنبه‌های مختلف تخصصی توسط گروه، موضوع در جلسات آتی مورد پیگیری قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =